Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 IV Sedan

Jarosław Franciszek Furmaniak, 7 lat temu
Silnik 1.8 i 105KM 77kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 246 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mazda 626 IV Sedan 1.8 i 105KM 77kW 1992-1997 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Brak oznak korozji po 16 latach użytkowania, to w Polonezach i Daewoo Espero było nie do pomyślenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Układ elektryczny
Układ hamulcowy
5,0
Całokształt
Totalne zaskoczenie po całości, kupowałem to auto na "chwilę" a jeżdżę już piąty rok, bo praktycznie jest niesamowicie niesamowite - kultowy rocznik 1997 - jeszcze wyprodukowany w Japonii, w Hiroshimie z całą japońską filozofią produkcji, którą teraz tak się chwalą ale już praktycznie bez pokrycia bo kiedyś to była jakość a teraz to jest "jakoś" tam będzie - a korozja i cała reszta drobnych usterek na porządku dziennym bo tak teraz jest już projekcie. Auto ma wytrzymać do końca gwarancji i dalej to tylko na złom. A ten rocznik 1997 to jeszcze przed tymi "dobrymi zmianami"... ;-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Niestety drobna rysa na całokształcie oceny, bo od paru-dziesięciu tysięcy km silnik czasami "puszcza dymek" na rozruchu - może to z powodu zabrudzenia jakiegoś elementu, lub innego błędu może z komputera - w serwisach nie chcą się podjąć naprawy tego bo "przebieg jest jeszcze dużo za niski na generalny remont" a po rozgrzaniu silnik chodzi jak z nut...znaczy się perfekcyjnie... ;-)
5,0
Skrzynia biegów
Bez żadnych zastrzeżeń, po prostu idealnie - tzn tak powinna chodzić skrzynia... ;-)
4,0
Układ jezdny
Typowe drobne usterki spowodowane chyba raczej naszymi polskimi drogami i masami (coraz modniejszych) makabrycznych, masakrycznych zwalniaczy na drogach osiedlowych "policjantów" ("łamaczy zawieszenia").
Komfort
5,0
Widoczność
Zazwyczaj doskonała, tylko czasami pogarszająca się do czasu rozgrzania się silnika i auta bo klima niestety totalnie już "wysiadła" (po przekroczeniu wieku 19 lat) a koszt jej naprawy przekracza już wartość całego auta. ;-(
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu tam gdzie się tego spodziewamy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W normie. W Polonezie trochę jakby szybciej się nagrzewał ale to różnica prawie niezauważalna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie na tylnych siedzeniach na początku narzekają, że za nisko, że ciężko wchodzić i wychodzić, że trochę niewygodnie, ale to tylko pierwsze wrażenia a później to mogą jechać choćby i 1600,km jednym ciągiem z Warszawy do Paryża... ;-)
4,0
Wyciszenie
Po 200,tys trochę głośniej się zrobiło, może poduszki silnika się już trochę wyrobiły lub może stwardniały i układ wydechowy już raczej kwalifikuje się w całości do wymiany w ciągu najbliższego roku, ale po 20 latach to i tak rewelacja... ;-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Doskonale to by było na gazie LPG - ale wtedy to by trzeba było śmigać dwa razy więcej niż aktualnie i to by na to samo sumarycznie wyszło (z wyliczeń w ciągu minionych 4 lat wynika, że średni pali poniżej 8 l/100 i cena ok. 42,gr/km)
5,0
Stosunek jakość/cena
Dzięki temu, że ma ukrytą wadę w silniku lub programie sterowania osprzętem silnikowym cena auta była o połowę niższa niż zwykłe roczniki z takim przebiegiem... ;-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Japończyk całą gębą. Chyba tylko Toyoty mogą minimalnie - o przysłowiowy włos wyprzedzić Mazdę 626 z legendarnego rocznika 1997... ;-)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ABS już po 16 latach zaczął bruździć ale jeszcze działał. A po skończeniu 18 lat już totalnie zrobił wysiadkę i należało o nim zapomnieć bo znowu te koszty, poza tym ta wspomniana już wcześniej uciążliwa na rozruchu usterka silnika lub programu nim sterującym - jakiś drobny lecz uciążliwy "błędzik"... ;-(

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 626 IV Sedan 1.8 i 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
6,0
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 626 IV Sedan