Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 IV Sedan

kriss, 14 lat temu
Silnik 1.8 i 105KM 77kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 385 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mazda 626 IV Sedan 1.8 i 105KM 77kW 1992-1997 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Tanie auto w zakupie i tanie w utrzymaniu, oczywiscie trzeba poszukac zadbanego egzemplarza
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto przez pierwsze kilka lat użytkowania miało wymieniony rozrząd i uszczelkę pokrywy zaworów - był lekki przeciek. Kupiłem auto przy przebiegu 248tys i od razu załozylem gaz 4 generacji, sekwencje. Dzieki temu nie mialem ani razu problemow z przeplywomierzem. Auto nie do zajechania. Przy instalacji nie robilem nic a mam juz 385tys km. Zmienilem tylko swiece i kable WN przy przebiegu 250tys. Do chwili obecnej zmieniam tylko olej co 10-15tys Castarol Magnetic 10w40. Silnik super, mysle,ze dzis kupilbym wersje 2.0 jest mocniejsza, bardziej elestyczna i pali podobnie. Ta wersja silnika zniesie naprawde wiele, niezawodnosc najwyzszych lotow.
5,0
Skrzynia biegów
Czasami w zimie ciezko wchodzi jedynka i wsteczny,ale tylko po dlugim postoju. Pewnie wina oleju, ktorego nigdy nie wymienialem. Generalnie jak to w japonczyku perfekt.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie wymienialem z przodu amortyzatory i wszystkie laczniki met-gum, gdy wszystko jest w dobrym stanie to jedzie sie super, obecnie mam juz wybite amortyzatory i auto plywa, ale to nie wina samego auta oczywiscie tylko braku dobrych amortyzatorow. Jedyna wada to hamulce, tylne tarcze slabo biora, podobno ten model tak ma. Mam go wyczutego i ja nie widze roznicy, hamuje OK ,ale pewnie nowsze konstrukcje robia to lepiej
Komfort
4,0
Widoczność
Mimo duzych nawisow z przodu i z tylu jest OK. Ato dobrze przeszklone, zreszta po 5 latach jazdy mam je wyczute co do 1 centymetra :)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod reka, nie ma sie czego przyczepic.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dziala OK, w zimie ogrzewanie b. dobre
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto duze z zewnatrz, w srodku jak to w autach z tamtego okresu troszke mniej miejsca niz we wspolczesnych konstrukcjach. Genarelanie to wiecej niz w klasie kompakt :)
4,0
Wyciszenie
Na dobrej drodze naprawde cicho. Benzynowy silnik nie daje o sobie zbytnio znac. Szumy zaleza od nawierzchni i opon, dla mnie ok
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewalem sie wiekszego spalania. W koncu to dosc spore auto. Jednak srednia 8-9 litrow LPG w cyklu mieszanym. Zawsze mieszcze sie ponizej 10l LPG instalacja sekwencyjna. Na trasie 6,5 litra gazu do Pragi z Wrocka udalo sie uzyskac przy 4 osobach i bagazu. Poprzednie auto ktore posiadalem ( Tipo 1.6)z tego samego rocznika mimo mniejszego przebiegu 160tys to byla kupa zlomu i palil ponad 10l gazu ale na zwyklej instalacji tzw sruba
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rewelacja, nic sie nie zepsulo, wymiana rozrzadu i zawieszenia, ale to normalka przy takich przebiegach. Ceny czesci naprawde nie sa wysokie i dostepne od reki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zadnych usterek. Nie pamietam nawet kiedy bylem ostatnio w serwisie.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 626 IV Sedan 1.8 i 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
6,0
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 626 IV Sedan