Karoseria
: Zero rdzy, Moja 626 nigdy mnie nie zawiodła.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Powybijane zawieszenia na Polskich dziurawych drogach
Układ hamulcowy
: tylne zaciski
Silnik
: stukające HLA
4,0
Całokształt
Trwałe niezawodne auto o ponadczasowych kształtach. Wygodne podróżowanie, nie ma porównania z europejskimi autami w podobnej klasie, zabezpieczenie antykorozyjne na 5+. Zadbane i otoczone opieką, będzie służyło właścicielowi długie lata.
Delikatne blachy, (drzwi) łatwo mogą zostać uszkodzone np na parkingu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Polecam wersje ze 105 konnym silnikiem, po 1994 1.8 miały zmniejszoną moc do 90 KM.
16 zaworów 2 wałki, silnik dobrze ciągnie powyżej 3000obr. Większość silników ma tendencję do "klekotania" - winne są HLA (hydrauliczne regulatory luzu zaworowego).
1.8 Radzi sobie z autem całkiem przyzwoicie.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie biegi i silnik który lubi wysokie obroty. Autko jeśli się właściwie dobiera przełożenia do sytuacji ( uwzględniając obroty silnika) porusza się zwinnie i bez problemów.
mam przejechane ponad 340000, trochę mało precyzyjne przełożenia.
5,0
Układ jezdny
Dobre wspomaganie precyzyjny układ kierowniczy. Zawieszenie dość miękkie, komfort jazdy duży. Dobrze się prowadzi, jak na auto tej klasy. Polskie "drogi" dają się we znaki, koszt wymiany zawieszenia jest duży, nie polecam instalowania zamienników. Auto dobrze trzyma się drogi. Duuuża średnica zawracania, w mieście trzeba się sporo nakręcić
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu bardzo dobrze, na boki również, trochę przeszkadzają mi grube słupki tylne, ale można się przyzwyczaić
5,0
Ergonomia
Tu nie mam się do czego przyczepić wszystko jest pod ręką, dobrze usytuowane i przemyślane
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimy, jak na mój gust to za małe nawiewy. Zimą bardzo szybko odparowują mi szyby, zdecydowanie lepiej niż w przypadku Vectry B z klimą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu, z tyłu też nie jest źle. Trochę mało miejsca na nogi.
5,0
Wyciszenie
Jak na model z rocznika 1992 to naprawdę auto dobrze wyciszone, powyżej 3500obr na minutę silnik robi się głośny
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Podane przeze mnie spalanie, to ilość LPG, mam instalację IIgen, której do tego modelu nie polecam ( wystarczy jeden strzał i mamy po przepływomierzu, za używany trzeba dać 500-800zł ).
Rozrząd - ok 600zł - tylko oryginał
amortyzatory - ok 260zł sztuka
gumowe elementy zawieszenia- zamienniki nie drogie, ale psują się w oczach.
W auto można włożyć majątek, wszystko zależy od stanu auta
5,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko zależy od tego jakie auto kupimy, jeśli poprzedni właściciel je szanował, wymieniał wszystko na czas i chociaż trochę o nie dbał, to na pewno będziemy zadowoleni, bo trwałością i niezawodnością bije nawet nowe samochody. Jeśli kupimy "trupa" to lepiej oddać na złom niż naprawiać, ceny części mogą spokojnie przekroczyć wartość auta
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
u mnie nic się nie psuje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniam, części eksploatacyjne i jeżdżę dalej.
Hamulce tarczowe ( zwłaszcza tył) wymagają troski, ręczny czasem nie działa.
Auto ma blachy ocynkowane, jeśli nie było bite to mowy nie ma o korozji
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 105KM 77kW
[l/100km]