Inne
: Auto moze sie jeszcze podobac, bryla jest ladna i aerodynamiczna.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Auto mozna by dobrze ocenic gdyby nie ta feralna turbina
Karoseria
: Moje mazdy pochodzily z Austrii i byly troche skorodowane
2,0
Całokształt
najwazniejsza cecha jaka szczyca sie samochody spod znaku wschodzacej wisnii jest niezawodnosc.Mazda z Comprexem jest samochodem zawodnym po przejechaniu okolo 160 tys. km. Co z auta ktore wyglada ale nie chce jezdzic???
Wrażenia
2,0
Silnik
Jak na Diesla chodzi cicho i jest elastyczny.Wiadomo trudno spodziewac sie po nim super przyspieszenia. Ma tylko 75KM mocy.Choc trzeba przyznac ze jak na tak mala moc i tak duza mase i wielkosc radzi sobie calkiem niezleNiestety stopa achillesowa auta jest turbina Comprex.Nie wytrzymuje ona dluzej niz 180tys. km i naprawa turbiny nie jest latwa.To powazna wada poniewaz awaria comprexa na trasie sprawia ze nie mozemy dalej jechac. Sam silnik jest prawie niezniszczalny choc awaria turbiny moze doprowadzic w krotkim czasie do jego zniszczenia. Jak na japonca ogolnie b. slabo
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w Mazdzie radzi sobie bardzo dobrze pomimo duzego rzebiegu.Chyba rzadko sie zdarza zniszczyc skrzynie w toku normalnego uzytkowania
4,0
Układ jezdny
Jak dla mnie troche za miekkie,ale moze wynika to z przebiegu auta. Auto prowadzi sie dobrze.
Komfort
3,0
Widoczność
B. slaba widocznosc do tylu wskutek mocno pochylonej szyby tylnej. Reszta w porzadku
5,0
Ergonomia
Ergonomia jak w kazdym japonczyku jest wzorowa
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podobnie z ogrzewaniem i nawiewem.I tu nie ma sie do czego przyczepic.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na taka wielkosc auta dlugosc 4.7m i duza mase samochodu sklanialbym sie ku twierdzeniu ze w kabinie jest malo miejsca.
4,0
Wyciszenie
W porzadku.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Srednio.Auto jest ciezkie i duze jednak w porownaiu z poprzednim modelem mazdy 626 spalanie wydaje sie nieproporcjonalnie duze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Oprocz Comprexa, ktory jako taki okazal sie nietrafinym rozwiazaniem auto jest bardzo solidnie wykonane i mysle ze zadbane z regularnym serwisem doladowania moze przyniesc posiadaczowni troche zadowolenia
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W 2 mazdach jakie mialem uszkodzone zamki od strony kierowcy.Reszta OK
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wbrew temu co pisza innni uzytkownicy mazd na tym portalu moje auto okazalo sie barzo awaryjne i to w przeciagu 3000km.Najpierw wysiadla pompa wspomagania kier. Potem w czasie jazdy w Niemczech padla mi turbina.No i byl duzy problem. Wirnik turbiny darl o obudowe,pewnie dostalo sie troche silnikowi.300km przejechalem z uszkodzona turbina.Potem turbina naprawiana byla raz bez skutku, potem drugi raz.W tym momencie zrezygnowalem z auta i go sprzedalem.Prawde powiedziawszy jestem fanem samochodow japonskich, wczesniej mialem primere, bylem bardzo z niej zadowolony.Mazde 626 comprex mialem jeszcze jedna ale tez nie byla bezawaryjna:wydech, uklad chlodzenia, glowica. W jednej i drugiej pojawila sie korozja drzwi, podwozia, przewodow ham., tylnyh nadkoli i progow. Nie mam zaufania do tych aut.Wole inne japonce
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D GLX Comprex 75KM 55kW
[l/100km]