Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 IV Hatchback

Hiroshima, 16 lat temu
Silnik 2.0 D GLX Comprex 75KM 55kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 626 IV Hatchback 2.0 D GLX Comprex 75KM 55kW 1993-1997 - Oceń swoje auto
3,54
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Auto moze sie jeszcze podobac, bryla jest ladna i aerodynamiczna.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Auto mozna by dobrze ocenic gdyby nie ta feralna turbina
Karoseria : Moje mazdy pochodzily z Austrii i byly troche skorodowane
2,0
Całokształt
najwazniejsza cecha jaka szczyca sie samochody spod znaku wschodzacej wisnii jest niezawodnosc.Mazda z Comprexem jest samochodem zawodnym po przejechaniu okolo 160 tys. km. Co z auta ktore wyglada ale nie chce jezdzic???
Wrażenia
2,0
Silnik
Jak na Diesla chodzi cicho i jest elastyczny.Wiadomo trudno spodziewac sie po nim super przyspieszenia. Ma tylko 75KM mocy.Choc trzeba przyznac ze jak na tak mala moc i tak duza mase i wielkosc radzi sobie calkiem niezleNiestety stopa achillesowa auta jest turbina Comprex.Nie wytrzymuje ona dluzej niz 180tys. km i naprawa turbiny nie jest latwa.To powazna wada poniewaz awaria comprexa na trasie sprawia ze nie mozemy dalej jechac. Sam silnik jest prawie niezniszczalny choc awaria turbiny moze doprowadzic w krotkim czasie do jego zniszczenia. Jak na japonca ogolnie b. slabo
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w Mazdzie radzi sobie bardzo dobrze pomimo duzego rzebiegu.Chyba rzadko sie zdarza zniszczyc skrzynie w toku normalnego uzytkowania
4,0
Układ jezdny
Jak dla mnie troche za miekkie,ale moze wynika to z przebiegu auta. Auto prowadzi sie dobrze.
Komfort
3,0
Widoczność
B. slaba widocznosc do tylu wskutek mocno pochylonej szyby tylnej. Reszta w porzadku
5,0
Ergonomia
Ergonomia jak w kazdym japonczyku jest wzorowa
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podobnie z ogrzewaniem i nawiewem.I tu nie ma sie do czego przyczepic.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na taka wielkosc auta dlugosc 4.7m i duza mase samochodu sklanialbym sie ku twierdzeniu ze w kabinie jest malo miejsca.
4,0
Wyciszenie
W porzadku.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Srednio.Auto jest ciezkie i duze jednak w porownaiu z poprzednim modelem mazdy 626 spalanie wydaje sie nieproporcjonalnie duze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Oprocz Comprexa, ktory jako taki okazal sie nietrafinym rozwiazaniem auto jest bardzo solidnie wykonane i mysle ze zadbane z regularnym serwisem doladowania moze przyniesc posiadaczowni troche zadowolenia
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W 2 mazdach jakie mialem uszkodzone zamki od strony kierowcy.Reszta OK
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wbrew temu co pisza innni uzytkownicy mazd na tym portalu moje auto okazalo sie barzo awaryjne i to w przeciagu 3000km.Najpierw wysiadla pompa wspomagania kier. Potem w czasie jazdy w Niemczech padla mi turbina.No i byl duzy problem. Wirnik turbiny darl o obudowe,pewnie dostalo sie troche silnikowi.300km przejechalem z uszkodzona turbina.Potem turbina naprawiana byla raz bez skutku, potem drugi raz.W tym momencie zrezygnowalem z auta i go sprzedalem.Prawde powiedziawszy jestem fanem samochodow japonskich, wczesniej mialem primere, bylem bardzo z niej zadowolony.Mazde 626 comprex mialem jeszcze jedna ale tez nie byla bezawaryjna:wydech, uklad chlodzenia, glowica. W jednej i drugiej pojawila sie korozja drzwi, podwozia, przewodow ham., tylnyh nadkoli i progow. Nie mam zaufania do tych aut.Wole inne japonce

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D GLX Comprex 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mazda 626 IV

Liczba wpisów: 26

Mazda 626 IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mazda 626 IV Hatchback