Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 IV Hatchback

jar666, 13 lat temu
Silnik 2.5 24V 165KM 121kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 295 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 626 IV Hatchback 2.5 24V 165KM 121kW 1992-1997 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczność, dźwięk, spalanie,
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Skomentuj tę usterkę...
5,0
Całokształt
Japońska doskonałość. Nawet po tylu latach użytkowania wiele młodszych pojazdów nie dorównuje tej Maździe. Polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy - nic dodać, nic ująć, elastyczność - klasyczne V6, naprawdę udana jednostka, choć do pełni szczęścia brakuje chyba rozrządu z łańcuchem (koszt wymiany kompletu rozrządu do tanich nie należy, cóż taki urok tego silnika). Moc i moment obrotowy robią jednak swoje - niepozornie wyglądająca 626 potrafi mile zaskoczyć.
5,0
Skrzynia biegów
Komentarz zbyteczny. Dla mnie ideał, choć znowu jedno "ale"...brak 6-ego biegu,jednak to nie te lata :-). Skrzynia nie haczy, biegu wchodzą płynnie, prawdziwy japończyk.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie OK, choć układ hamulcowy faktycznie może przysporzyć troszkę siwych włosów: zaciski, klocki i tarcze, ehh, jest tylko dobrze, a powinno być bardzo dobrze. W aucie o takiej mocy i masie powinien być ten element bardzie dopracowany.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki OK, tył - wymaga przyzwyczajenia, do spojlera można przywyknąć
5,0
Ergonomia
Klasyczna Mazda. Po przesiadce z 323F bez problemu odnalazłem się w jej wnętrzu. Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pod tym względem super. Moje autko nie posiada AC, ale czy z ogrzewaniem, czy z chłodzeniem świetnie daje sobie radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń bombowa, fotele wygodne, bagażnik ograniczony przez zamontowanie butli LPG w miejscu koła zapasowego,ale nawet po włożeniu go do bagażnika, miejsca jest naprawdę dużo.
5,0
Wyciszenie
Super, choć rzeczywiście przeszkadzać może trzeszcząca tylna półka.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczna jazda zaczyna się ponoć od głowy kierowcy. Jeśli jeździ się spokojnie, 626 naprawdę odwdzięczy się niewielkim spalaniem. Jeśli chce się troszkę zaszaleć, wiadomo, silnik trochę paliwa spali, ale coś kosztem czegoś. Mnie w każdym razie silnik zaskoczył bardzo pozytywnie pod względem spalania. Ceny części, w niczym nie odstają od cen części do aut np. niemieckich, tyle, że zaletą Mazdy jest to, że psuje się zdecydowanie rzadziej
5,0
Stosunek jakość/cena
Za naprawdę śmieszne na chwilę obecną pieniądze można kupić kawał solidnego japońskiego auta. Ważna rzecz, aby kupić go z rąk prywatnych, wtedy mamy przynajmniej większą dozę pewności, że autko jest w porządku, a tylko takie jest w stanie podtrzymać mit o wysokiej jakości aut japońskich. Zdecydowanie kupiłbym to auto jeszcze raz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zadbany japończyk - komentarz zbyteczny. Kto ma, ten wie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Autko powstałe w fabryce w Japonii, to widać, słychać i czuć. Na chwilę obecną wszystko gra jak w szwajcarskim (japońskim? ;-) ) zegarku.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 626 IV Hatchback 2.5 24V 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
13,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 626 IV Hatchback