Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 IV Hatchback

a-gadula, 15 lat temu
Silnik 2.5 24V 165KM 121kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 206 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 626 IV Hatchback 2.5 24V 165KM 121kW 1992-1997 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestronnośc, silnik, zuzycie paliwa
5,0
Całokształt
Autem pokanałem niecałe 6000km i z zakupu jestem zadowolony. Za niecałe 10 000 zł mam samochód z bardzo dobrym wyposażeniem, min klima, tempomat, webasto, Mazda do tego posiada przyjemny pełen temperamentu silnik. Samochód jest pojemny, wygodny, nie psuje się, biorąc pod uwage sekwencyjna instalacje LPG w porównaniu do mocy i pojemności silnika- auto jest ekonomiczne.Ceny części przystępne a one same dostepne z uwagi na popularnośc tego modelu. Jedyny duży minus jest za kiepski układ hamulcowy. Ciekaw jestem czy pozostanę wierny marce? Jeśli będzie mnie stać chciałbym sie przesiąść w szóstke z okolic 2004roku z V6 ale zobaczymy. Nie ukrywam, że chciałbym równiez spróbować auta wyposażonego benzynowy silnik z turbosprężarką np. ze stajni VW/AUDI - 1.8T.Liczę na bezproblemową jazdę moją GE przez najblizsze cztery lata.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pierwsza widlasta szóstka, sprawdza się dobrze, auto zalewane półsyntetykiem. Równomierna praca na każdym biegu, elastyczność bardzo dobra. Charakterystyka silnika jak to w japończyku i 24V do 2500obr spokojnie po mieście w korkach do 3500obr nieco przyjemniej, a powyżej tej prędkosci obrotowej silnik zaczyna \"oddychać\" oj tak. jedyna rzecz, która mi przeszkadza to hałasujące sprężyny wałków rozrządu, które mam zamiar wymienić.Silnik szybko się nagrzewa i utrzymuje temperaturę. Po przejechaniu 5000km nie stwierdziłem ubytków w oleju silnikowym. (Zaraz po zakupie wymieniłem kompletny rozrząd wraz z pompą, która nie jest napedzana paskiem rozrz. Koszt wraz z robocizną około 1200 zł).
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana. (manual 5 biegowy). Biegi wchodzą wzorowo, nie zbyt lekko ale nie maślanie. Nadal utrzymuję opinię z poprzedniej oceny z Sierpnia 2009r, że skrzynia odpowiada charakterowi autka i jego przeznaczeniu. Rzecz jasna poza miastem przydałby sie szósty bieg...ale auto jest z 95roku więc nie oczekujmy cudów. (Po zakupie wymieniony został olej w skrzyni).
4,0
Układ jezdny
Zawsze będę każde auto porównywał do BMW choć to krzywdzące porównywac auto przednionapędowe z tylno....jednak. Samochód wspaniały, gdyby jednak nie nurkował tak przy hamowaniu (podzespoły sprawne) i miał ta precyzję co każde BMW hmm było by wspaniale. Jest jednak jedna tragiczna wręcz rzecz w mojej 626 2.5 V6...układ hamulcowy-niestety jest to porażka. Auto przy 165KM masie około 1270kg ma z przodu tarcze osrednicy 258mm. Koszmar. Nadmieniam, że modele GE z silnikami o poj 1.8 i 2.0 (analogicznie chyba 90 i ok 115KM) mają tarcze o tej samej średnicy. Za to dla mazd bardzo duzy minus. PS tarcze o średnicy ok. 256mm ma Golf IV 1.4.(niestety moje złe odczucia są juz po wymianie tarcz i klocków na zamienniki dobrej jakości -TRW) Poza tym auto pewnie trzyma sie drogi i dobrze się prowadzi, czuć jest jednak ciężar poprzecznie ułożonej Vki.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez uwag. Do spoilera juz przywykłem.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutów. Nic nie da się napisać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
I ta i porzednia mazda była doskonała pod tym względem. Jak trzeba piekarnik a innym razem lodówka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo, bardzo dobra. Mam 185 cm i pasażer przy 175 cm za moim fotelem nie narzeka. D tego pojemny bagaznik i mozna jechać kilkaset km w Polske i dalej. Wygodne fotele i jeszcze wygodniejsza kanapa.
4,0
Wyciszenie
Jak poprzednio napisałem, hatchback i japończyk z połowy lat 90tych ma swoje prawa. Z przodu nic nie trzeszczy jedynie z tyłu. Zdjąłem półke i nadal trzeszczy ale tylko na powaznych nierównościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po pokonaniu chyba 2tys km załozyłem sekwencyjna instalację LPG KME na wtryskiwacach Magicjet. Sprawdza sie dobrze, nie czuć spadków mocy czy elastyczności. Zapraszam do \"mojego\" dziennika kosztów. W korkach w Łodzi pali LPG do 15L, trasa 9. Uważam to za dobry wynik. Jak trzeba wyprzedzam i korzystam z zalet silnika na trasie przy tempomacie. Aż tak dokładnie cięzko mi wyliczyc spalanie ponieważ, średnio na tysiac km 100km pokonuje na samej etylinie co by silnik nie zapomniał jak to jest :) na prawdziwym paliwie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonała. komfort, wyposazenie, przestronność, silnik pełen wigoru i chęci do pracy, do tego japońska niezawodnośc za około 10.000 zł. Warto dłuzej poszukać i kupić z prywatnych rąk wydając nawet więcej w porównaniu do innych ofert.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rewelacja-odpukać
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyzej-made in JAPAN w 100 procentach

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.5 24V 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 626 IV Hatchback