Karoseria
: Mimo lekkiego otarcia błotnika "do blachy" nie ma śladu korozji, a jeżdżę tak już ponad 2 lata.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: stukające hydropopychacze - wadę można zignorować
Układ hamulcowy
: wada kostrukcyjna zacskow hamulcowych tył - regeneracja co 30kkm
Przeniesienie napędu
: Regeneracja podpory półosi - wymiana byłaby dość droga
5,0
Całokształt
Dobre rodzinne i niezawodne auto. Założenie porządnej instalacji LPG bardzo obniża koszty eksploatacji. Jest wygodne. Nadwozie jest ocynkowane, więc nie ma problemów z korozją jeśli auto nie było u blacharza. naprawdę polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ładnie ciągnie, choć lubi wysokie obroty, dość wysoko max. moment obrotowy, powyżej 220kkm zaczynają klepać hydropopychacze, ale można z tym jeździć. Założenie wtrysku LPG nie zmieniło ch-ki mocy/momentu (zmierzone).
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestrojona, ładnie pracuje mimo dużego przebiegu. Sporadycznie problemy z wbiciem wstecznego spowodowane zużyciem łącznika drążka zmiany biegów. Słabym punktem jest podpora prawej półosi, ale koszt naprawy nie jest duży.
5,0
Układ jezdny
Wygodne dość miękkie auto, jednak bez bujania jak w mercach, naprawdę odporne na nasze drogi. Lekka tendencja do podsterowności, jak to w przednionapędówkach.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu jest bardzo dobra, jednak do tyłu można zapomnieć o jeździe inaczej niż na lusterkach. Zagłówki, wysoko podniesiony tył i mały fabryczny spoiler mocno ograniczają widoczność i utrudniają manewry na parkingu.
5,0
Ergonomia
Naprawdę wszystko jest pod ręką i na swoim miejscu. Nie trzeba się do niczego przyzwyczajać, auto jest wygodne, a wskaźniki czytelne.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na auto tej klasy to wypada słabo. Moja wersja jest bez klimy, ale nawet wersja z klimą nie ma filtra przeciwpyłkowego. Zimą być może ze względu na duży przebieg i kamień w nagrzewnicy oraz fakt, że trochę ciepła zabiera parownik od LPG, auto nagrzewa się stanowczo za długo. Wskazówka termometru bardzo wolno wchodzi na swoją normalną pozycję, a jak już wejdzie to auto nagrzewa się dość długo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W swojej klasie jest to dość spore auto. Zarówno z przodu jak i z tyłu nie brakuje miejsca, choć za wysokim kierowcą jest go raczej mało. Auto ma wielki bagażnik, bardzo wygodny do załadunku przez 5te drzwi. Jest to niewątpliwie wielka przewaga tego modelu nad sedanem. Po złożeniu siedzeń można przewozić naprawdę wielkie rzeczy, a podłoga jest płaska.
4,0
Wyciszenie
Jazda na dłuższych trasach nie jest męcząca, do 160km/h można swobodnie rozmawiać nie podnosząc głosu. Warto dodać, że dotyczy to 14-letniego auta z przebiegiem 260kkm.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa miasto przy sopkojnej jeździe 11l LPG, przy dynamicznej 13l LPG, trasa 9,3-9,6l LPG gdy nie przekraczamy 140km/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest stosunkowo tanie, w porównaniu z podobnymi tej klasie. Na rynku nie brakuje części, są też dość tanie zamienniki, choć uważam, że oryginały też nie są drogie. Polecałbym jednak wersję z klimą, bo różnice w cenie są nieznaczne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pompa wodna po 250kkm, tylne zaciski-regeneracja po 210kkm i 260kkm, amortyzatory 210kkm
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 115KM 85kW
[l/100km]