Układ hamulcowy
: Brak ABS`u jest jego wadą. W deszczu zacina koła niezależnie od opon. Podatny na poślizgi.
Karoseria
: Po 15 latach zaczyna się korozja.
Inne
: W wersji 5-cio drzwiowej podczas deszczu zbiera się woda w schowku bagażnika.
4,0
Całokształt
Jak by nie korozja to samochód idealny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest bardzo elastyczny. Przy prędkości 50km/h można jechać na 5-tym biegu nie przyśpieszając gwałtownie. Przy czystych filtrach i na dobrym paliwie zagrzany spada do 500obr/min. I bardzo dobry moment obrotowy 180Nm. Silnik ma już 308tysiecy bez naprawy.
4,0
Skrzynia biegów
Przy dobrym momencie obrotowym 5-ty bieg mógłby być dłuższy. Tak to po dość długiej eksploatacji biegi wchodzą płynnie.
4,0
Układ jezdny
Samochód da się przewidzieć. Pokonując z bardzo dużą prędkością łuki spuszczenie gazu spowoduje lekki poślizg tyłu. Po ponownym dodaniu gazu auto jedzie swoim torem.
Komfort
5,0
Widoczność
Dość niska linia szyb pozwala wszędzie zaparkować i każda przeszkodę zobaczyć
5,0
Ergonomia
Topornie i to może się znudzić ale wszystko pod ręką.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Lato – dobrze nawet bez klimatyzacji, gorzej zimą przy temperaturze poniżej 10`C długo trzeba czekać by dogrzać samochód.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobrze jak wszyscy nie maja powyżej 190cm, powyżej zaczynają się problemy z głową. Japończyk jest niski.
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle i też nie rewelka.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dwa litry coś musi jeść. Trasa 8 (do 130km/h), miasto 12 (mieszkam w Krakowie wiec tu się dość długo stoi w korkach), mieszany cykl 10. Zimą w mieście spokojnie bierze litr więcej.
Przy ostrej jeździe 14,5 bez problemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko tu mówiąc o cenie i jakości. Z tego typu ostatni model zszedł w 1991 i w tym samym roku pojawił się następca MAZDA 626 IV ale auto tanie w zakupie i jeszcze tańsze w utrzymaniu (może jedynie spalanie).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna rzecz, która wymieniłem z poza listy części eksploatacyjnych –kocki, układ wydechowy, itp.) to pompa wodna – oring puścił - przy 290 tysiącach. Koszt oryginalnej 140zł + wymiana.
Ostatnio odmówił posłuszeństwo silnik szyby elektrycznej (szczotki).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Wszędzie dojechałem bez nieprzyjemnych niespodzianek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 115KM 85kW
[l/100km]