Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 IV Hatchback

Dariusz KARKOW, 17 lat temu
Silnik 2.0 i 115KM 85kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mazda 626 IV Hatchback 2.0 i 115KM 85kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niezawodność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Brak ABS`u jest jego wadą. W deszczu zacina koła niezależnie od opon. Podatny na poślizgi.
Karoseria : Po 15 latach zaczyna się korozja.
Inne : W wersji 5-cio drzwiowej podczas deszczu zbiera się woda w schowku bagażnika.
4,0
Całokształt
Jak by nie korozja to samochód idealny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest bardzo elastyczny. Przy prędkości 50km/h można jechać na 5-tym biegu nie przyśpieszając gwałtownie. Przy czystych filtrach i na dobrym paliwie zagrzany spada do 500obr/min. I bardzo dobry moment obrotowy 180Nm. Silnik ma już 308tysiecy bez naprawy.
4,0
Skrzynia biegów
Przy dobrym momencie obrotowym 5-ty bieg mógłby być dłuższy. Tak to po dość długiej eksploatacji biegi wchodzą płynnie.
4,0
Układ jezdny
Samochód da się przewidzieć. Pokonując z bardzo dużą prędkością łuki spuszczenie gazu spowoduje lekki poślizg tyłu. Po ponownym dodaniu gazu auto jedzie swoim torem.
Komfort
5,0
Widoczność
Dość niska linia szyb pozwala wszędzie zaparkować i każda przeszkodę zobaczyć
5,0
Ergonomia
Topornie i to może się znudzić ale wszystko pod ręką.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Lato – dobrze nawet bez klimatyzacji, gorzej zimą przy temperaturze poniżej 10`C długo trzeba czekać by dogrzać samochód.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobrze jak wszyscy nie maja powyżej 190cm, powyżej zaczynają się problemy z głową. Japończyk jest niski.
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle i też nie rewelka.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dwa litry coś musi jeść. Trasa 8 (do 130km/h), miasto 12 (mieszkam w Krakowie wiec tu się dość długo stoi w korkach), mieszany cykl 10. Zimą w mieście spokojnie bierze litr więcej. Przy ostrej jeździe 14,5 bez problemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko tu mówiąc o cenie i jakości. Z tego typu ostatni model zszedł w 1991 i w tym samym roku pojawił się następca MAZDA 626 IV ale auto tanie w zakupie i jeszcze tańsze w utrzymaniu (może jedynie spalanie).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna rzecz, która wymieniłem z poza listy części eksploatacyjnych –kocki, układ wydechowy, itp.) to pompa wodna – oring puścił - przy 290 tysiącach. Koszt oryginalnej 140zł + wymiana. Ostatnio odmówił posłuszeństwo silnik szyby elektrycznej (szczotki).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Wszędzie dojechałem bez nieprzyjemnych niespodzianek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mazda 626 IV

Liczba wpisów: 26

Mazda 626 IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mazda 626 IV Hatchback