Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 II Hatchback

kiki, 11 lat temu
Silnik 2.0 120KM 88kW
Rok produkcji 1986
Przebieg: 287 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 626 II Hatchback 2.0 120KM 88kW 1986-1987 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Przy takim przebiegu nie spodziewałem się tak sprawnego motoru.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja - ale i tak jest lepiej niż w młodszych o 20 lat Mazdach 6 czy Fordach Mondeo.
Układ elektryczny : Problem z podświetleniem deski - potrafi całkowicie zgasnąć.
4,0
Całokształt
Gdyby było lepiej wyciszone i nie brałaby go korozja, dostałoby 5. Tak, bardzo mocna 4.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mimo sporego przebiegu spisuje się znakomicie. Nie trzeba redukować z 5 na 4, aby swobodnie wyprzedzać.
4,0
Skrzynia biegów
Delikatne problemy z wrzuceniem wstecznego - ale spowodowane wyeksploatowanym sprzęgłem. Pozostałe biegi wchodzą idealnie, krótkie drogi prowadzenia, biegi można zmieniać przesuwając dźwignię jednym palcem.
4,0
Układ jezdny
Dobrze wybiera nierówności, jednak dość mocno przechyla się np. na rondzie. Tył mógłby być bardziej sztywno zestrojony. Doskonale prowadzi się przy szybkich łukach - świetne auto na autostradę.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w liftbacku - trudno ocenić odległość do tyłu. Dobre, duże lusterka, duża powierzchnia szyb bocznych, nie za grube słupki.
4,0
Ergonomia
Z jednej strony dobrze - panel nawiewów wysoko, łatwy sposób rozkładania tylnej kanapy, ale już włączanie tylnej wycieraczki, czy otwieranie szyby kierowcy są dość niewygodne. Plus za szeroki zakres regulacji fotela kierowcy i regulację kierownicy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Problem z parowaniem szyb i nagrzewaniem, ale zobaczymy jak będze po zmianie termostatu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pięć osób mieści się bez problemu, podobnie bagaż. Cztery osoby mogą wygodnie podróżować na dłuższych trasach. Nieco niewygodnie wsiada się do samochodu - jest stosunkowo niski.
3,0
Wyciszenie
Do 100 km/h jest dobrze, powyżej szum powietrza staje się denerwujący. Silnik też dość mocno słychać, ale dźwięk jest ładny, więc mi to akurat nie przeszkadza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma się co oszukiwać - auto jest duże, swoje musi wypić. Ale - podobnie jak z ogrzewaniem - zobaczymy po zmianie termostatu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za auto dałem 1600 PLN - w tej cenie pełna elektryka, tempomat, świetne fotele, mocny silnik. Co prawda trudno dostępne są niektóre części a oryginalne lub dobre zamienniki stosunkowo drogie, ale warte swej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na 27 lat jest dobrze. Problem ze spryskiwaczem tylnej szyby i podświetleniem deski.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Korozja... w sumie to nie usterka, a cecha tak leciwego auta. Najgorzej jest z dolnymi rantami drzwi, ale już np. podłoga, podłużnice i pod maską nietknięte.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 626 II Hatchback