Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018
Piotr,
ponad rok temu
Silnik 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2023
Przebieg:
8 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,93
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Mega wygodny, jednocześnie sprężysty i dający poczucie bezpieczeństwa w zakręcie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Totalna cisza, nic złego się nie dzieje.
5,0
Całokształt
Użytkuję Mazdę 6 jako auto służbowe, wiadomo, że "darowanemu koniowi...". Postaram się jednak ocenić obiektywnie. Bardzo poprawny samochód, jeszcze nie przeładowany elektroniką, ekranami i innymi świecidełkami. Komfort podróżowania przy wystarczającej dynamice i niskim apetycie na paliwo dla auta o wadze ponad 1400 kg. Raczej dla statecznych tatusiów, młodzi dynamiczni i żądni wrażeń raczej niech go nie kupują.
Wrażenia
4,0
Silnik
Daję ocenę 4, bo jednak jest trochę mułowaty. To oczywiście kwestia konstrukcji, czysta benzyna bez turbin, musi się wkręcić na obroty, żeby jechać. Prosty bez udziwnień, co może oznaczać bezawaryjność. Dźwięk kompletnie nijaki. 6 bieg na autostradzie średnio nadaje się do przyspieszania z prędkości 100 - 120 w górę. Lepiej przeciągnąć go na 4 i 5, to jest dynamiczniej. Zużycie paliwa rekompensuje niedogodności.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna, precyzyjna, jak dla mnie właściwa długość przełożeń. Nic nie haczy, ale auto ma dopiero kilka miesięcy.
5,0
Układ jezdny
Dobry kompromis między komfortem a sztywnością. Dobrze trzyma w zakrętach.
5,0
Karoseria
Model ma już 10 lat, ale wciąż cieszy oko. Ładny design. Z zewnątrz wydaje się duży. Zbyt młode auto bym oceniał odpryski lakieru.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest bardzo normalnie, z pozycji kierowcy widać co trzeba. Kamery 360 st. idealnie pomagają w manewrowaniu. To jest mega przydatna rzecz.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, klimę i nawiewy ustawiasz jeszcze z przycisków, co akurat lubię. Fotele wygodne i sprężyste, trasy 500 - 600 km i wysiadam bez bólu pleców. Wg mnie bardzo dobry pomysł, że w czasie ruchu auta nic nie zmienisz palcem na ekranie dotykowym. Tylko z pokrętła wielofunkcyjnego co mniej rozprasza uwagę. Start-stop na szczęście można wyłączyć z przycisku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje albo schładza. Mocny nawiew, gdy ustawiony na maks. Dla zmarzluchów podgrzewanie kierownicy i grzane fotele. Nie narzekam.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, z tyłu nie wiem, bo nie korzystam. Spory bagażnik, dla rodziny wystarczy.
5,0
Wyciszenie
Powyżej 140 trochę słychać opony i silnik, ale przy dzisiejszych cenach mandatów, praktycznie szybciej się nie jeździ. W ruchu miejskim, czasem nie wiem, że silnik jest włączony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało jest samochodów w tej klasie, które zużywają średnio 7 litrów benzyny. Serwis co 20 tys. km. Oleju nie bierze, więc na dolewki nie wydajesz pieniędzy. Opłaty jak za każde auto podobnej klasy.
5,0
Stosunek jakość/cena
W mojej opinii bardzo dobrze. Wyposażenie naprawdę niezłe przy cenie ok. 140 tys. za tak duże auto to duży plus.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie cisza i oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
I tu też spokój.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
[l/100km]