Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018

Szymon, 4 lata temu
Silnik 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Świetny samochód. Przekojune spokojem, elegancją i luksusem w swojej klasie. Dobre wyposażenie. Piękne wnętrze, które daje przyjemność jazdy na codzień. Duży spokój w mieście. Komfort na trasie. Fajny automat. Dobrze brzmiący silnik, któremu brak trochę momentu na niskich obrotach, ale można się przyzwyczaić.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niezła moc, niski moment obrotowy, brak turbo. Co to oznacza w praktyce? Zacznę od wad: 1. Podczas jazdy na autostradzie brak turbo czuć najbardziej. Mam porównanie do turbo diesla o mocy 150km. W dieslu odjeżdżanie na autostradzie to bajka. Na wysokim biegu, przy niskich obrotach. Czyli w ciszy, bez redukcji, auto mocno przyspiesza bez względu na prędkość. Odejście bez redukcji nie stanowi kłopotu. Mazda na autostradzie przyspiesza, ale musi redukować bieg. Obroty skaczą do 4-5 tysięcy i silnik słychać. Tracimy trochę na spokoju i komforcie. W dodatku nie odchodzi jak doładowane auto. Jasne - przyspiesza, ale jak jest dziura, chcemy się zmieścić i trzeba mocniej przyspieszyć, to z tym silnikiem musimy się liczyć z tym, że odejście jest gorsze i czasem trzeba odpuścić, bo nie zdąrzymy, albo ktoś będzie musiał trochę przychamować, bo nie rozpędzimy się jak porównywalnym turbo dieslem. Zalety: 1. Podczas spokojnej jazdy silnik jest bardzo cichy. Trzyma niskie obroty nawet 1300-1700 (automat) i jest mega-kulturalny. 2. Niskie zużycie paliwa 3. Ładnie brzmi na wysokich obrotach. Dźwięk jest lepszy niż osiągi :-) 4. Mimo wszystko nieźle przyspiesza jak na tę moc i brak turbo (pod warunkiem "deptania do końca"). Bez problemu, szybko włączam się du ruchu przy wjazdach na autostradę. Do 160, a nawet wyżej dociągnie na 4 biegu(automat), więc nie można powiedzieć, że muli. Trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Skrzynia biegów
Dla mnie ten automat jest świetny. Daję maks. 1. Nieodczuwalna zmiana biegów. W ogóle nie szarpie 2. Bardzo szybko redukuje przy mocnym wciśnięciu. Ta szkrzynia jest wg mnie bardzo szybka. Opinia, że ten hydrokinetyk jest wolny bierze się raczej stąd, że skrzynia nie zawsze decyduje się na zmianę, gdy uważamy, że powinna zmienić. Ale jak zdecydowanie naciśniemy, a już na pewno przy kick-down zredukuje błyskawicznie czasem nawet o 2-3 biegi. Bez najmniejszej zwłoki. Kwestia wyczucia. Zdarza się czasem, że jedziemy powoli, zaczniemy delikatnie naciskać i skrzynia nie redukuje. Delikatnie dociskając pedał gazu możemy dojść do końca i skrzynia i tak nie zredukuje. Problem jest w szybkości z jaką naciskamy na gaz. Zdecydowane wciśnięcie = błyskawiczna reakcja. 3. Hydrokinetyk to bardzo płynna jazda. Można toczyć się 2km/h, albo wręcz zatrzymać auto na biegu i dla skrzyni to żaden problem - w przeciwieństwie do skrzyń typu dsg, gdzie w takiej sytuacji zacznie palić się sprzęgło.
5,0
Układ jezdny
Jest dobrze. Mam 19 calowe felgi a mimo wszystko auto trzyma komfort. Tego najbardziej się obawiałem. Mimo dużych felg, profil opony też jest trochę większy - 45, więc trochę komfortu zostaje :-)
5,0
Karoseria
Daję maks, bo nie mam powodu dać mniej. Auto jest nowe, nic się nie dzieje.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest okey. Mogłoby być lepiej, ale nie ma problemów.
5,0
Ergonomia
Daję maks. Auto ma wszystko poza wodotryskami i tak powinno być. Przełączniki pod ręką. Doskonały i czytelny wyświetlacz HUD na szyie przedniej. Działa świetnie. Sądziłem że jest zbędny, ale przekonał mnie do siebie. System multimedialny, na który wielu narzeka jest w mojej opinii dobry. Można go obsługiwać nie patrząc na ekran. Są klawisze skrótu do ulubionych stacji, czy miejsc w nawigacji. Można wiele rzeczy uruchomić nie odrywając oczu od drogi. Wszystko działa dosyć płynnie. System uruchamia się dość szybko. Kamera 360 mimo nie najwyższej jakośći spełnia swoją rolę i jest o niebo lepsza od tego co oferuje np peugot. Jest android auto i apple car play. Dla mnie wystarczająco. Audio BOSE gra dla mnie nieźle, choć miałem do czynienia z lepszymi systemami. Podoba mi się start stop, który reaguje na siłę nacisku. W praktyce w ogóle go nie dezaktywuję, bo to ja decyduję kiedy auto wyłączy silnik. Są dodatki typu grzanie/wentylacja foteli. Piękna, skórzana tapicerka. Pamięć i elektryka ustawień foteli. Dobre światła matrycowe led. Niezły aktywny tempomat. Auto ma w mojej opinii dobre kompletne wyposażenie. W cenie ok. 150 tysięcy nie było konkurencji o podobnym poziomie wyposażenia. Dodatkowo mazda jest wyjątkowa jeżeli chodzi o elegancję w kabinie. Jest świetnie. Miminalizm, elegancja, prostota, ale bardzo ładna. Deska pokryta skórą, albo materiałem skórobodobnym Boki tunelu środkowego podobnie - miękie i komfortowe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daję maks za dodatki typu podgrzewana kierywnica, podgrzewane fotele i miejsca z tyłu. Wentylowane przednie fotele (korzystam caly czas), które działają naprawdę świetnie. W gorący dzień automatyka klimatyzacji mogłaby agresywniej schładzać wnętrze, ale to pierdoła. Można ręcznie podkręcić wentylator.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie w zupełności wystarcza, ale na rozmiar auta mógłby być większy w środku i w bagażniku.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie od wiatru i karoserii jest świetnie. Właściwie przy żadnej prędkości nie przeszkadzają te szumy. Nadkola, szum toczenia jest słyszalny - to można poprawić. Słychać po czym jedziemy. Słychać szum opon. Ten element bym poprawił. Silnik jest dosyć dobrze wyciszony, rzeczywiście podczas postoju i przy niskich prędkościach prawie nie słyszalny, ale w związku z tym, że trzeba używać pełnej skali obrotomierza, warto, żeby jednostkę jeszcze lepiej wyciszyć od kabiny. W tym aucie 5-6 tysięcy to obroty, których często używamy. Chciałbym, żeby silnik wyciszyć jeszcze lepiej (choć podkreślam jest wyciszony dosyć dobrze).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie pali dużo. Przy prędkościach autostradowych 140-160 wyjdzie jakieś 8.5 (oczywiście nie utrzymuję cały czas 160 bo czasami trzeba zwalniać). Przy utrzymywaniu 140 jest możliwe zejście poniżej 8litrów, co jak na benzynę jest dobrym wynikiem. W mieście ciężko przekroczyć 9 litrów. W korkach w dużym mieście może wyjść więcej. Ja jeżdżąc ostatnio dynamicznie mam ok. 8.2l/100 średnio. W automacie to niezły wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie było auta tak wyposażonego w tej cenie. Mazda to przede wszystkim elegancja i komfort. Przy 150tysiącach auto z automatem było wyposażone kompletnie. Ledy matrycowe, tempomat, HUD na szybie nie na pleksie, aystent pasa, przyciemniane szyby, skóra, elektryka, audio bose, android autom i apple car play. Navigacja. Grzanie, wentylacja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje. Na początku czasem "haczyła" automatyka lusterka pasażera. Ale problem ustąpił.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018