Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018
Gubalson384,
6 lat temu
Silnik 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
1 000 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Samochód o niebagatelnym wyglądzie, doskonałym prowadzeniu w wysokim komforcie. Z silnikiem 2.0 145KM ekonomicznie, aczkolwiek nie do jazdy autostradowej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dynamika tego silnika pozostawia wiele do życzenia. Do prędkości ok 120km/h nie jest najgorzej - problem pojawia się powyżej tej prędkości - wyprzedzanie na autostradzie , bądź jazda powyżej 160km/h wymaga wiele cierpliwości i czasu. Zaletą jest ekonomia , oraz bardzo cicha praca i dość wysoka kultura. w porównaniu do poprzedniej wersji 165Km - duża odczuwalna różnica w mocy i momencie obrotowym..
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo dobrze zestrojona, długie przełożenia ( drugi bieg do 100km/h) . 6 bieg typowo tylko na autostradę dla komfortowej jazdy ze stałą prędkością. Do jakiegokolwiek wyprzedzania konieczne redukowanie.
4,0
Układ jezdny
Samochód jest bardzo stabilny, zwinny i dobrze skomponowany - zwłaszcza przy wariancie większych kół 19" które znacząco poprawiają szybkość reakcji na drodze oraz wygląd samochodu, nie wpływają niemal zupełnie na wysoki komfort jazdy.
4,0
Karoseria
Piękno w czystej formie :) Przód samochodu niezwykle masywny, agresywny i zadziorny. Tył bez zmian w stosunki do poprzednika z 2012r. Minus dla mazdy za zastosowanie w najnowszym flagowym modelu Mazdy lamp przednich z światłami dziennym na zwykłe żarówki. ( wygląda trochę tandetnie)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, za wyjątkiem tyłu pojazdu . Jest to naturalny przy tych gabarytach kombi i przyciemnionych szybach.
5,0
Ergonomia
Ergonomia wnętrza jest wzorowa - Mimo ogromnego wyświetlacza centralnego, sterowanie jest mechanicznymi przyciskami które są doskonale i intuicyjnie umieszczone tuż pod ręką. Osobiście uważam to za ogromną zaletę w czasach gdy wnętrza samochód zastępują bezpłciowe i nieestetycznie wypalcowane tablety nie działające na mrozie. Mazda połączyła elegancje, styl i ergonomie w idealny sposób.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód przepastnie obszerny, choć wszechstronnie otulający kierowce. Tył w kombi jest znośny, choć do Passata czy SuberB z tej samej klasie Mazdzie daleko.
5,0
Wyciszenie
Wyraźnie cichsze wnętrze od poprzedniczki. Przy dojeżdżaniu do świateł w zasadzie nie wiadomo kiedy silnik się wyłącza i ponownie włącza. Przy 120km słychać lekki szum powietrza. Można swobodnie rozmawiać bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Nieco ponad 100 000zł za ten wygląd, jakość i wyposażenie jest doskonałym kompromisem między prestiżem a ekonomią .
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problem z niefabrycznymi czujnikami parkowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW
[l/100km]