Karoseria
: Rewelacyjna sylwetka, design. Inny niż dzisiejsze trendy europejskie. przyciąga wzrok i podoba się.
5,0
Całokształt
Auto świetnie skonstruowane i wyglądające. prowadzi się z czystą przyjemnością. Brak pewnych prostych udogodnień, trzeba zaakceptować.
System Navi - audio - brak języka pl ( funkcje głosowe praktycznie nie do wykorzystania w polsce)
Wrażenia
4,0
Silnik
Rewelacyjna praca i dość mocy. Trochę brakuje gdy załadowany ( 4 osoby + bagaże). Potrzebuje obroty, jak to bez turbo.
3,0
Skrzynia biegów
Szarpie przy niskich biegach i \"myśli\" przy zmianach trochę za długo. Ale zaprogramowana na ekonomię i to widać. Z drugiej strony mam nawyki z DSG i na pewno nie jest to obiektywna ocena. Wierzę w trwałość, bo DSG ( miałem dwa auta po 120 tys) lubi się kończyć wtedy.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie bdb. No comments, mimo że obawiałem się 19\" kół. Układ kierowniczy trochę \"sztuczny\". Za lekki i reaguje na najmniejszą nierówność. Można się przyzwyczaić :)
Komfort
5,0
Widoczność
Przód bez zastrzeżeń, tył świetnie obsługuje kamera i czujniki.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką . Pozycja łatwa do ustawienia , też dla dużo niższej żony ( fotel kierowcy z pamięcią)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja w lecie - bdb. i \"myśli\". Zimą zobaczymy jak ogrzewanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie to dzisiaj rekord. W środku i bagażnik - bez uwag. Też tylne fotele dla wysokich osób duża przestrzeń na nogi .
5,0
Wyciszenie
Właściwie jadać z dowolną, stałą prędkością silnik jest całkowicie niesłyszalny. Słychać przy depnięciu - i o to chodzi :). Akceptowlne szumy karoserii powyżej 140 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tą pojemność i automat - rewelacyjne.
Miasto, bez wygłupów - 8,6 l.
Trasa, bez wygłupów - 7 - 7.2 l.
Z wygłupami - no limits :) ( sprawdzone).
Diesle tracą sens przy ich dodatkowych kosztach i różnicy w cenie zakupu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Akceptowalne. Małe możliwości indywidualizowania konfiguracji oraz brak pewnych prostych opcji w wyposażeniu i oprogramowaniu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zobaczymy za jakiś czas. Wierzę w japońską jakość.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zobaczymy za 50 000, 100 000 przebiegu.
Kia Sportage żony ma 60 tys., 2,5 roku i 0 problemu do tej pory. Świat się zmienia :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
[l/100km]