Karoseria
: Auto jest śliczne czy to stoi, czy jedzie.
5,0
Całokształt
Od momentu pierwszej prezentacji chciałem ten samochód mieć. Mazda 6 od pierwszej wersji była ładna, ale w przypadku tego modelu Japończycy poszli na maksa. Nie widziałem osoby, która by się nie obejrzała za tym samochodem. Auto jest po prostu śliczne. Wykończenie wnętrza, jakość materiałów oraz spasowanie to już najwyższa światowa półka. Po latach eksploatacji się okaże, czy wam nie ściemniałem. Polecam. Ten samochód daje mnóstwo radochy z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy łagodnej jeździe praktycznie niesłyszalny.
Przy dynamicznym przyspieszaniu trochę słychać, że to cztery cylindry, ale za to spalanie rekompensuję brak 6 cylindrów. Przyspieszenie jest również OK. Jest to mój najmocniejszy samochód, więc mogę być trochę nieobiektywny.
Prostota budowy, brak turbo pozwalają przypuszczać, że będzie bezawaryjny. Życie zweryfikuję moje oczekiwania.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa skrzynia automatyczna jest rewelacyjna.
Szybko i niezauważalnie zmienia biegi.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze radzi sobie z polskimi drogami. Trochę bałem się kółek (19cali), ale jest ok.
Może trochę je słychać ale komfort na tym nie cierpi. Na zimę otrzymałem od Mazdy 17 cali, to porównam komfort. Zawieszenie jest ciche i w ogóle nie słychać jego pracy.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu jest bardzo dobrze a sposób montażu bocznych lusterek jeszcze ten efekt polepsza.
Do tyłu trochę gorzej. Bez czujników i kamery było by słabo. Natomiast do kamery trzeba się przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Ergonomia typowa dla aut z Azji. Instrukcje obsługi otrzymałem po dwóch tygodniach i większość funkcji ustawiłem intuicyjnie.
Małym minusem jest brak menu w języku polskim.
Również nawigacja ustawiana jest w j. angielskim.
Wybieranie głosowe stacji czy kontaktów z telefonu wychodzi słabo ze względu na język angielskim. Funkcje głosowe są dla nas mało użyteczne. Język angielski nie radzi sobie z naszymi literami czy typowo polskimi nazwiskami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Schładzanie jest OK. Zimą przetestuję ogrzewanie i podgrzewanie foteli.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nowa mazda 6 ma wymiary A6. Na brak nie może narzekać absolutnie nikt jeśli podróżuje się np. w czwórkę. W moim poprzednim samochodzie (Hyundai Sonata) było trochę więcej miejsca. Kufer prawie 500 l też wystarczający. Zamiast koła zapasowego półka z praktycznymi schowkami.
5,0
Wyciszenie
Poprzednio miałem naprawdę bardzo cichego diesla.
Madzia, to po prostu inny świat. Zwracam szczególną uwagę na wyciszenie wnętrza i kulturę pracy silnika. Jest tak cicho, że nie chcę się wysiadać, tylko jechać i jechać, a podróż nigdy nie będzie męcząca. Dopiero przy prędkości powyżej 140km/h słychać lekkie szumy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miałem Safrane z silnikiem 2,5l. Po mieście nie mogłem zejść poniżej 13L/100km. W madzi nie przekroczyłem 10L/100km po mieście. A już pierwszego tygodnia kiedy auto było poznawane (szarpana jazda) zszedłem poniżej 9L.
Na trasie 7L jest do osiągnięcia. Udało mi się nawet osiągnąć wyniki spalania z Katalogu.
1,0
Stosunek jakość/cena
Oczywiście mogła być tańsza. Ale samochód jest produkowany w Japonii a prawo jest prawem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie OK, i mam nadzieje że tak zostanie.
Trochę wieszała mi się nawigacja TOM TOM, ale czytałem na forum, że to normalne w tym typie.
Mazda ma mnóstwo bajerów i mam nadzieję że nie będą sprawiały problemów w eksploatacji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie OK, i mam nadzieje że tak zostanie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
[l/100km]