Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sedan

ANDRE, 4 lata temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 139 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mazda 6 III Sedan 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW od 2012 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Po ponad 5 latach użytkowania i zakończeniu gwarancji (2+3 lata) uważam samochód za bardzo udany a zakup za trafiony. Moje 2 wcześniejsze opinie były pozytywne. W sumie to nic więcej nie mogę dodać. Mazda 6 podoba mi się cały czas najbardziej ze wszystkich samochodów w ogóle. Równie ładna jest dla mnie tylko AR Giulia. Po 5 latach i szukaniu około 1 roku nowego samochodu dla siebie postanowiłem, że pojeżdżę jeszcze 6-ką ze 2-3 lata. Nic mi się bardziej nie podoba. Rozważałem zamianę na: AR Giulia, Honda Civic sedan, Peugeot 508, Opel Insignia. Marek premium (3 niemieckie) nie znoszę i w ogóle niemieckiej motoryzacji, więc ich nie rozważam. Mazda 6 była by idealnym samochodem gdyby: 1. Istniała jakaś szybsza wersja, taka minimum 250KM 2. Była sporo lepiej wyciszona 3. Miała lepsze hamulce Nic więcej jej nie brakuje, moim zdaniem oczywiście. Po 5 latach usterkowość a właściwie bezusterkowość potwierdziły się w prawie 100%. Usterki to to 3-krotnie naprawiane lusterka i ich mechanizm składania. Poza tym nic się nie działo. Świetny samochód. Polecam z czystym sumieniem.
Wrażenia
4,0
Silnik
W sumie OK. Jednak za mało dynamiczny i za mało elastyczny jak dla mnie. Za to mało pali i jest bezawaryjny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo precyzyjna i miła w obsłudze. Bez uwag.
5,0
Układ jezdny
Świetnie się jeździ. To największa zaleta Mazdy 6.
5,0
Karoseria
Sedan. Piękny, ale z małym otworem bagażnika. Dużo miejsca w środku.
Komfort
5,0
Widoczność
Z kamerą cofania i czujnikami p/t jest wszystko OK. Nigdy ja ani syn nic nie drasnęliśmy.
5,0
Ergonomia
Żadnych uwag. Nic do poprawy. Może tylko, że moja wersja nie ma pokrętła głośności przy gałce biegów. Po lifcie 2015 już jest.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży samochód w środku, chyba tylko Insignia i Superb są większe. Ma też bardzo dużą ładowność (kg)
3,0
Wyciszenie
To duża wada, chyba już nieusuwalna w moim egzemplarzu. Do 120km/h jest bardzo miło. Powyżej bardzo niemiło, a dróg dwupasmowych mamy coraz więcej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W sumie po 5 latach gdy nie było żadnych nieprzewidzianych kosztów, ocena bdb. 6-ka też bardzo mało pali jak na taki samochód. Kosz zakupu też oceniam jako nie za wysoki. Ten współczynnik jest bardzo OK.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód wart swojej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety te lusterka składane psują opinię i są skazą na wizerunku. 3 razy naprawiane, ostatni raz pół roku temu (Bemo W-wa). Miłym zaskoczeniem i prezentem dla mnie było to, że Panowie z Bemo po przejrzeniu mojej historii serwisowej z 5 lat postanowili naprawić lusterka jeszcze raz. Na razie działają.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik. Skrzynia. Podstawowe mechanizmy. Wszystko działa idealnie. To chyba wyróżnia marki japońskie w tym Mazdę. Spodziewana bezawaryjność zadecydowała 5 lat temu o zakupie. Nie zawiodłem się tu. Mazda to marka bezawaryjna.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 III Sedan 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 III Sedan