Karoseria
: Oczekiwałem i spodziewałem się jednak nieco więcej od nowej III (wersja skyenergy plus opcje)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: maska silnika
Układ elektryczny
: system e-loop
4,0
Całokształt
Piękna z zewnątrz, niezła w srodku
Wrażenia
4,0
Silnik
Lepszy od poprzedniego 2.0 155 KM, ale spodziewałem się nieco więcej
4,0
Skrzynia biegów
Dobra, choć haczy przejście z 1 na 2 i czasami 3.
4,0
Układ jezdny
Nieźle tłumi nierówności, czasami "odbija na nierównościach poprzecznych" (trochę za twarda)
Komfort
4,0
Widoczność
do tyłu mogło by być nieco lepiej, zbawienie to czujniki (kamera) cofania
3,0
Ergonomia
Znam auto z poprzedniej wersji - zaskoczenia nie było, choć brak podświetlenia nocą niektórych przyrządów budzi moje zdziwienie, tak samo jak sposób składania lusterek zewnętrznych (nieco skomplikowane)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Może być - w miarę skuteczne
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tutaj jest b. dobrze
4,0
Wyciszenie
Niestety z tym jest problem powyżej 110-120km/h = po prostu samochód staje się za głośny!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie trudno oszacować (gwarancja), ale widząc cenniki części może być niewesoło - należy wierzyć w legendarna niezawodnosc
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód za drogi w stosunku do jakości (konkurencja w segmencie prezentuje się nieco lepiej). Trudności z uzyskaniem u dilerów upustów lub innych gratisów (stosunek do klienta na zasadzie: 'przecież to MAZDA" - marka sama mówi za siebie co tu opuszczać!")
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Początkowe problemy z systemem e-loo, drgajaca (falująca maska) przy prędkościach powyżej 120km/h
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
bez usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
[l/100km]