Silnik
: Powyżej 4 tyś wydaje się że masz o dwa cylindry więcej
4,0
Całokształt
Auto wyróżniające się z tłumu (choć sporo już na ulicach tego jeździ). Bardzo przyjemna linia nadwozia - bardzoooo delikatny lakier.
Start-stop oszczędność paliwa w porannych korkach, radar anty-kolizyjny, martwe pole w lusterkach i inne przydatne systemy
Wrażenia
4,0
Silnik
2.0 wolnossący benzyniak przyjemny cichy powyżej 4 tyś zdaje się słyszeć 6 zamiast 4 cylindrów :)
Nie jest to auto wyścigowe powyżej 160 km/h traci na dynamice.
4,0
Skrzynia biegów
Poprawnie, nie mam uwag
Od czasu do czasu aby wrzucić I trzeba wcisnąć dwa razy sprzęgło.
Wskaźnik biegów "głupieje" po pierwszym start-stopie.
Mazda przeprowadza usługę wgrania nowego softu
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie zestrojone w sam raz - choć czasem wydaje się że auto chce się oderwać od ziemi na podskokach.
Mały promień skrętu.
Komfort
4,0
Widoczność
Czujniki i kamera cofania w najbogatszej wersji pomagają zaparkować samochód.
Maska długa kwestia przyzwyczajenia.
4,0
Ergonomia
Mam 192 cm wzrostu i pasażer z tyłu nie narzekał i co najważniejsze nie opierał się kolanami na moim kręgosłupie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi szybko nie mam uwag.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jw
3,0
Wyciszenie
Powyżej 160 km/h robi się głośno - jeden z poważniejszych minusów
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie miałem jeszcze do czynienia.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto w tym segmencie konkuruje z Insignią, Mondeo, Avensisem.
Ceny porównywalne Mazda najładniejsza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wskaźnik biegów - Mazda na przeglądzie wgrywa nowy soft.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
[l/100km]