Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sedan Facelifting

Michał Ber., 4 lata temu
Silnik 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 105 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mazda 6 III Sedan Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Najlepszy jaki miałem do tej pory.
5,0
Całokształt
Po 4 latach i 105 tyś przejechanych km, mazda zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie choć nie jest to samochód idealny, ale niewiele mu brakuje. Na duży plus zasługuje silnik 2,5L bez zadnych turbo sprezarek (192KM), który sprawował się idealnie. Regularnie wymieniany olej zawsze był na tym samym poziomie, silnik pracowal równo z miłym dźwiękiem dla ucha, a średnie spalanie w zaleznosci od stylu jazdy było w zakresie 7,7-9,7L/100km. Oczywiście jadąc 3h z prędkością ponad 190km/h samochód spali 14L/100km. Drugi duży plus to automatyczna, hydrauliczna skrzynia biegów. Stara ale sprawdzona konstrukcja która posłuży latami. Na plus można też zaliczyć ilość miejsca z tyłu, dobrej jakości materiały no i brak awaryjności ( przez 4 lata popsuła się tylko elektryka od składania prawego lusterka, ale została wymieniona na gwarancji). No mi teraz minusy: - wyciszenie auta na poziomie skody superb, czyli słabe ( dla rodziców z małym i dziećmi spoko bo dzie ki szumom dzieci szybko zasypiają, - słabe fabryczne klocki hamulcowe i tarcze z przodu, po zmianie na klocki TRW+Tarcze Rottinger duża poprawa, I to tyle. Ogólnie oceniam ten samochód na bardzo udany, szkoda że Japończycy nie zmienią trochę designu bo po 8 latach od wypuszczenia, faceliftingi dużo nie zmieniły. Polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja, pracuje równo, jest bardzo rzwawy i bezproblemowy.
5,0
Skrzynia biegów
Stara sprawdzona konstrukcja dopracowana do perfekcji. Jazda tym automatem to sama przyjemność
4,0
Układ jezdny
Fabryczne klocki i tarcze przód słabe. Po wymianie na inny zestaw wszystko ok.
5,0
Karoseria
Lakier Snowflake White rewelacja. Poza tym karoseria bez żadnych burchli ani ognisk zapalnych po 4 latach. Mazda wyciągnęła wnioski z poprzednich wersji.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Szyba przednia bardzo dobra widoczność, martwe pole wspomagane przez elektryka sprawdza się.
5,0
Ergonomia
Pod kątem wyglądu auta to rewelacja, pod kątem dodatkowych szumów też ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bez zastrzeżeń i bardzo szybko reaguje na zmiany ustawień.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma miejsca az nadto. Jeżeli masz dzieci spokojnie zmieści się fotelik za pasażerem, nawet duuuzy.
3,0
Wyciszenie
Mogło być lepiej, największy dramat to drzwi kierowcy i pasażera,
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu duża niespodzianka, przeglądy w przedziale 800-1200pln. Dużo zamienników jak np tarcze i klocki etc. Np zestaw nowych dobrych klocków i tarcze na przód to koszt 600pln.
5,0
Stosunek jakość/cena
Do 2018 roku stosunek jakości do ceny był idealny, obecnie cena Mazdy poszybowala w górę i w wersji SkyPassion kosztuje już 24tys więcej niż 2016 roku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyną usterka to elektryka prawego składanego lusterka wymieniona na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek, i spodziewam się że dalej będzie tak samo, pod warunkiem regularnych przeglądów i wymiany płynów. W Mazdzie nie ma co się psuć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 III Sedan Facelifting