Napiszę swoją opinię zaraz po odbiorze auta, później powstaną kolejne. Nie będę porównywał do swojego starego auta bo to nie te generacje i rozmiary.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przede wszystkim względnie mocny i elastyczny, już 1500obr, poza tym cichy na niskich obrotach i przyjemny przy wyższych. System i-stop, bardzo pozytywne zaskoczenie, działa prawie niezauważalnie i bez zwłoki. Co do spalania to za wcześnie o tym pisać ale uważam, że nie będzie źle.
5,0
Skrzynia biegów
Krótko pisząc, ręczna skrzynia bardzo gładka i przyjemna.
5,0
Układ jezdny
Nie wiem czy to jest zasługa nowego systemu GVC, ale moje wrażenia są bardzo pozytywne, auto się nie wychyla w zakrętach, przy tym jest komfortowo na nierównościach, czuć przy mocnym łuku jak auto zacieśnia zakręt, sprawiając wrażenie bardzo pewnego w prowadzeniu.
Komfort
3,0
Widoczność
Tutaj jest przeciętnie, słupki z przodu dość szerokie, tylna szyba dość niska, może to kwestia przyzwyczajenia ale, w mojej wersji przydała by się kamera cofania.
5,0
Ergonomia
Przesiadka z Mazdy do Mazdy, pewnie miała znaczenie, ale jest dobrze. Pokrętło sterowania MZD, bardzo intuicyjne, zarzut, że nie można sterować panelem dotykowym podczas jazdy, jest dziwny bo w ogóle to nie przeszkadza i nie trzeba się wychylać do ekranu. W wersji po liftingu został cofnięty podłokietnik, osoby niższe i z krótszymi rękami mogą mieć problem ze zmianą biegów jednocześnie trzymając łokieć na podłokietniku mi to w ogóle nie przeszkadza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam wersję sedna, która ma więcej miejsca z tyłu, ale przy moim wzroście 186cm spokojnie się mieszczę, mam mnóstwo miejsca z przodu. Co do miejsca za kierownicą, w pierwszej chwili, myślałem, że jest trochę ciasno, ale to nie prawda, jest bardzo przyjemnie i dużo miejsca na głowę i nogi.
4,0
Wyciszenie
Na krótki trasach i w mieście jest ok, słychać tylko szumy opon. Później sprawdzę jak się zachowuje przy długiej szybkiej trasie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem czy to jest spowodowane dużym cłem czy filozofią odchudzania auta, niektóre materiały poza wnętrzem mogły by być lepsze, trzeba pamiętać, że nie jest to klasa premium, a i tak znacząco przewyższa auta francuskie, włoskie, czeskie i hiszpańskie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
[l/100km]