Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sedan Facelifting

mg, 8 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 III Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Przy stosunkowo dużej mocy 165KM 2.0 i dużego auta tak niskie spalanie !
5,0
Całokształt
Jak dla mnie auto prawie idealne. Fantastyczny designe! Świetna sportowa linia nadwozia z od początku wpadła mi w oko. Bardzo dobry układ jezdny i najlepsze wyposażenie w cenie 125tys wersja SKYPASSION, a testowałem Mondeo, Passata, Renualt Kajdar, Toyota Avensis, które niestety sobie w tym samym wyposażeniu każe dopłacić dodatkowe 20-30tys..Auto bardzo wygodne, przestronne, wyposażone w wiele dodatków elektronicznych. Niskie spalanie jak na taką limuzynę to jeden z wielu jego plusów. Jak wcześniej wspomniałem auto prawie idealne bo moim zdaniem są i małe - które nie są jakoś uciążliwe, ale są... Brak regulowanego podłokietnika, brak możliwości zamówienia kieszeni w tylnej kanapie na narty, brak teleskopów w przedniej masce-co w tej klasie samochodów powinno być standardem no i ostatni minus mały, ale dziwny - miejsce na okulary nie wiem jakich używają okularów Japończycy, ale żadne z których posiadam nie mieściły się na tyle by zamknąć schowek ?
Wrażenia
5,0
Silnik
MEGA + dla inżynierów Mazdy za wolnossącą jednostę. Świetne połączenie dynamiki z oszczędnością spalania. Silnik wymaga wyczucia jeśli chce się jeździć ekonomicznie, ale potrafi również pokazać pazur. Nie jest to jakaś rakieta, ale jak dla mnie 9s do setki jest w zupełności wystarczające.
4,0
Skrzynia biegów
Początkowo skrzynia biegów haczyła na 5 i 6 biegu, ale po jakiś 2-3tys. chyba się ułożyła i teraz bardzo fajnie intuicyjnie wchodzi. Skrzynia bardzo elastyczna na 5 można jeździć 30 km/h jak i 140km/h
5,0
Układ jezdny
Jeśli chodzi o trzymanie się drogi to ideał. Super uczucie w zakrętach - auto jakby się wrzynało w asfalt i nie ma dziwnego bujania na boki. Jeżdżę na 19'' i tu pozytywne zaskoczenie bardzo fajne tłumienie na nierównościach - oczywiście nie jest to to co na zimówkach 17", ale jak dla mnie bardzo dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Sportowa linia nadwozia trochę ogranicza widoczność zwłaszcza z tyłu, ale dobrze że zdecydowałem się na wersję SKYPASSION, która jest standardowo wyposażona w kamerę cofania, czujnik ruchu poprzecznego co w dużym stopniu niweluje ten mankament. Z przodu jest dobrze - może to kwestia przyzwyczajenie się?
5,0
Ergonomia
W środku jak dla mnie wszystko na swoim miejscu, większość rzeczy pod ręką, fajna sprawa z pokrętłem multimedialnym, a także z zestawem blututh bardzo szybkie i łatwe parowanie z telefonem.Duży schowek pod podłokietnikiem i dodatkowo dwa miejsca w konsoli środkowej na napoje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze bez zastrzeżeń. Klimatyzacja szybko reaguje, zaparowanych szyb praktycznie nie ma. Jeśli chodzi o ogrzewanie to fajny pomysł na ogrzewaną tylną kanapę - zwłaszcza, gdy jest skóra, a zimą auto stoi pod pracą 8h.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca w środku. Dla rodzinki 2+2 w zupełności wystarczająco. Bez problemu wchodzą foteliki dziecięce. Z tyłu jak i z przodu dla osoby wysokiej ok 190cm miejsca na nogi i głowę w sam raz. Bagażnik pojemny-długi, ale pakowny.
5,0
Wyciszenie
Słyszałem niektóre opinie, że głośno, ale jadąc 140-150km/h jakoś tego nie odczuwałem. Szum opon jak i lusterek też niewielki - wydaje mi się że wszystko w normie chociaż Mondeo chyba najlepiej wyciszone z spośród testowanych aut.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy naprawdę niskim spalaniu ok 5,5 na trasie i 7,5 w mieście dla silnika 2.0 165KM to koszty utrzymania są niewielkie - bo trudno tutaj mówić o jakiś naprawach jak auto jest prawie nowe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 124 400tys najlepiej wyposażone auto. Passat z tymi samymi dodatkami jest droższy o ok 30tys. Mondeo w najwyższej wersji trochę tańsze, ale dodatkowo 5tys za skórę, 5tys za białą perłę, 5 tys za reflektory, 2,5 za czujnik kąta martwego itd... i okazuje się że 20tys. auto droższe. Toyota Avenssis po lifcie jakoś nie powala co nie można powiedzieć o "6-tce", ale cenowo bardzo zbliżona.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problem z dodatkowym imobilajzerem, ale poprawiony i jak na razie wszystko śmiga bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 III Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,50 zł
7,4
l/100km
3,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 III Sedan Facelifting