Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sedan Facelifting 2016
thorin77,
7 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
13 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Tu wszystko jest dobre lub bardzo dobre. Wygląd wymiata, jakość materiałów robi super wrażenie mimo że to japoniec. Jeździ wyśmienicie. Słowem mnóstwo pozytywnych zaskoczeń.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Sterowanie lusterek - standard w tych samochodach, wymieniają sterowniki bez problemu.
5,0
Całokształt
Świetne auto z drobnymi niedociągnięciami. Niewiele trzeba by Mazda stworzyła samochód idealny. Z perspektywy czasu kupił bym Mazdę raz jeszcze lecz w 2.5 AT.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na wolnossące 2.0 to poprostu rewelacyjny silnik. Pięknie rozwija moc, ładnie brzmi i mało pali.
4,0
Skrzynia biegów
Ma opinię legendarnej lecz w rzeczywistości czasem haczy. Poza tym przyjemnie się wachluje.
5,0
Układ jezdny
Samochód świetnie się prowadzi. Jest idealnie ustawiony pomiędzy komfort i sport choć mile widziana byłaby możliwość regulacji nastaw.
Komfort
5,0
Widoczność
Wg. mnie jak na tak duże auto to widoczność jest bardzo dobra a kamera i czujniki dodatkowo wymagają poczucie bezpieczeństwa manewrów.
4,0
Ergonomia
Kokpit jest elegancki, klasyczny i kurczę piękny poprostu. Wszystko jest na swoim miejscu. Jednakże przyczepiłbym się do podłokietnika gdyż jest za krótki, kieszenie w drzwiach są za płytkie no i w bagażniku brakuje haczyków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa jak należy. Plus za podgrzewaną kierownicę. Trochę brakuje trybu nawiewu szyba twarz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 184 cm wzrostu i mam mnóstwo miejsca. Gdybym miał 2 m to też byłoby dobrze. Pasażerowie z tyłu za mną spokojnie mogą podróżować w trasę.
3,0
Wyciszenie
Szału nie ma ale nie dramatyzowałbym. Do 160 km/h podróżuje się komfortowo. Koła mają niebagatelne znaczenie przy odbiorze akustycznym.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2 litry, benzyna, ciężka noga i w mieście nie spali więcej jak 8.6 litra na 100 km. Przy mojej jeździe turbodiesel 1.6 palił 7.3 litra.
W trasie można spokojnie 5.5 osiągnąć a na autostradzie 6.5 litra.
5,0
Stosunek jakość/cena
Aktualnie w segmencie D jest to samochód o najlepszym stosunku jakości do ceny. Wersja Sky Passion w porównaniu do topowej konkurencji o tym samym poziomie wyposażenia jest 20-30 tyś. zł tańsza!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza sterownikami lusterek, które w serwisie bez łachy wymieniają to nie miałem żadnych nawet najmniejszych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK i jestem niemal pewien, że w przeciwieństwie do konkurencji (może oprócz avensisa) ten brak utrzyma się przynajmniej 150-250 tyś. km dłużej. To jest auto na lata!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
[l/100km]