Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi

ptomek69, 8 lat temu
Silnik 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 III Kombi 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Połączenie tego silnika z tą skrzynią to majstersztyk. Jak jedziesz spokojnie to jak elektryk. Jak depniesz do oporu to nie zmieni biegu "do odcięcia"
5,0
Całokształt
Nie mam żadnych zastrzeżeń, wygląd, prowadzenie, zużycie paliwa. W tym przedziale cenowym dla mnie nie ma żadnej konkurencji
Wrażenia
5,0
Silnik
Mimo że nie jest to V6, to brzmi jak V6 Dodatkowo nie jest wysilony (z 2.5l jest "tylko" 197 KM), bez turbiny, wolnossący, a dzięki stopniowi sprężania (13:1) ciągnie od dołu i mało pali, a jak trzeba to można też sprawnie przyspieszyć. Dla mnie nic więcej nie potrzeba
5,0
Skrzynia biegów
Jedyny tak naprawdę automat (nie dwusprzęgłówka) który tak szybko zmienia biegi. Wszyscy porównują go do DSG, i miałem ostatnio okazję przejechać się Superbem 2.0 (190KM) z DSG - no rzeczywiście skrzynia Mazdy jest dużo lepsza.
5,0
Układ jezdny
Doskonale ze względu na masę - 1365 kg kombi z R2.5, żaden inny w tej klasie nie waży tyle. Dla porównania Passat BM, 1.8 TSI, 1480 kg (115 kg cięższy) !
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w kombi trochę "zaciemniona", jest kamera cofania i wszystkie czujniki więc dla mnie bez problemu
5,0
Ergonomia
W standardzie wszystko i w miarę intuicyjne. Skóra, podgrzewane wszystkie siedzenia. Jedyna rzecz jaką bym dołożył gdyby była taka opcja to kamera podczerwieni do wykrywania np. ludzi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jasna skóra się brudzi ale teraz już wiem że się nie nagrzewa, nawet w największe upały klimatyzacja schładza w kilka minut. Silnik nagrzewa się błyskawicznie a na ten krótki moment nagrzewania są podgrzewane wszystkie siedzenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie należę do olbrzymów więc dla mnie prawie w każdym samochodzie tej klasy jest wystarczająco miejsca. 3 osoby dorosłe na tylnej kanapie (zdarza się) też nie narzekają na miejsce.
4,0
Wyciszenie
Może się powtórzę ale nie wiem o co chodzi z tym hałasem ? Dozwolona +10 jest cichutko.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę raczej ekonomicznie. Spalanie przez pierwsze 5 000 km 7.5 l/100km. Teraz założony gaz Prins LiquMax 2.0 (wtrysk gazu ciekłego, bez parownika, skraplacza, przez orginalne wtryski, serwis co 50000km) spalanie gazu nigdy nie przekroczyło 10 l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym wyposażeniu, z tym silnikiem (2,5 bez turbiny), z tym automatem (nie DSG, i inne dwusprzęgłówki) nie ma nic porównywalnego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poprzedni mój samochód to była też Mazda 6 MZR 2.0 143KM (diesel). Zrobiłem 330 tyś (od nowości). Wymieniane: zawór ERG, SCV i nic więcej. Nawet sprzęgło z dwumasą wytrzymało. Tutaj liczę na więcej i myślę że tak będzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK i myślę że tak będzie.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 III Kombi 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 III Kombi