Przeniesienie napędu
: Skrzynia biegów, nie spodziewałem się że będzie lepsza od DSG (to tak trochę na przekór DSGowcom)
5,0
Całokształt
Czekałem na wersję po lifcie i bardzo dobrze. Światła LED sprawdzają się bardzo dobrze. Całokształt dla mnie powyżej przeciętnej. Jeździłem Mazdą i chciałem jeździć Mazdą, ale trochę "przestraszyłem" się nowego Diesla, więc wybór padł na benzynę. Nie żałuję.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dlaczego doskonale:
- jak jedziesz delikatnie to go nie słychać (jak elektryczny)
- jak chcesz żeby zagrał to gra i to naprawdę bardzo ładnie
5,0
Skrzynia biegów
Inni napiszą, że to nie DSG, ja dodam i całe szczęście, bo mam prawdziwy automat. Jak delikatnie to elektryk, jak gaz w podłogę to nie zmieni biegu aż do czerwonego. A jak chcesz w manualu to jest on prawdziwy - możesz skrzynię rozwalić (jak nie zmienisz biegu na wyższy) ale żadna elektronika ci się nie wcina.
I na koniec dodam, że jak DSG (dwa zwykłe sprzęgła) trzeba będzie wymienić to mi będzie śmigać dalej.
4,0
Układ jezdny
Mazda jest lekka (z silnikiem 2.5) waży 1365 kg, i to jest bardzo dobrze czuć, zarówno w zakrętach jak i na hamowaniu.
Jak przyklejona do drogi, reakcja kierownica - koła dla mnie wystarczająco dobra.
Komfort
4,0
Widoczność
Widać ładnie we wszystkich kierunkach, lecz bez czujników z przodu i z tyłu byłoby kiepsko
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i tam gdzie powinno być (gdzie trzeba jest przycisk, a gdzie trzeba - pokrętło).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje kiedy potrzeba i tam gdzie potrzeba (nawet z tyłu są siedzenia podgrzewane elektrycznie)
Chłodzi podobnie, mam jasną skórę więc nawet na słońcu nie nagrzewa się tak, że nie można wejść do środka, a po wiejściu szybko schładza lecz bez dyskomfortu zimna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja mam 175 cm więc dla mnie i dla pasażerów (za mną) jest bardzo dobrze. Czasami z tyłu jedzie 3 osoby, zawsze słyszę że jest dużo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Nie wiem co z tym hałasem przy większych prędkościach bo do dozwolonych +10 jest jak najbardziej OK.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na benzynie średnie spalanie 7,6 l/100 km.
Teraz jest instalacja gazowa Prins LiquiMax 2.0. bezpośredni wtrysk gazu w fazie ciekłej.
Trasa mieszana 60% trasa 40% miasto.
Na ponad 5 000 km ani razu nie spalił mi więcej niż 10 l gazu na 100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cenę podbija 18% akcyzy, jak by nie ta "dopłata" to byłoby pozamiatane, bo w tej cenie tj. 143 tyś. -18% w tym wyposażeniu to nikt nic nie mógłby zaproponować.
Dla mnie słaba nawigacja, ale te samochodowe wszystkie takie są. Po przesiadce Mazdy z TomToma na Here jest po prostu słabo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W poprzedniej (2.0 143kM diesel) przejechałem 330 tyś. Przeglądy, ERG, SCV i nic więcej. Dodam że na 1 sprzęgle/dwumasie.
Po 10 tyś. nic i mam nadzieję że tak już pozostanie na długo
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
[l/100km]