Układ hamulcowy
: wymiana tarcz i klocków przód i tył
Karoseria
: drganie pokrywy silnika przy dużych prędkościach
Karoseria
: nieszczelna klapa silnika
5,0
Całokształt
Polecam , super samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyspieszenie rewelacyjne . Od 0 do 100 rewelacja , 100 - 200 też można nieźle poszaleć czuć te 200 KM, niestety od 200 w górę zaczynają się schody 220 jesteśmy w stanie osiągnąć na każdym odcinku ale coś więcej to już droga przez mękę max co udało mi się osiągnąć to 232 kmh (pomiar z GPS, prędkościomierz 240 kmh) . Ale aby to osiągnąć musi już być górka , niestety automat wstrzymuje 5 tys obrotów na 6 biegu i dalej nie chce iść a szkoda :)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo szybko ale oczywiście w miarę jedzenia apetyt rośnie i po przejechaniu 25 tys km dostrzegam pewne opóźnienia . To co może przeszkadzać to jeśli chcemy bardzo szybko przeskoczyć jeden samochód w ruchu miejskim i wciskamy kick-down to jednak ta przysłowiowa sekunda robi swoje na minus. Oczywiście są manetki i zawsze możemy tuż przed planowanym przeskoczeniem samochodów poprostu zrzucić ze 2 biegi niżej i ogień !
5,0
Układ jezdny
Trzymanie w zakrętach rewelacja. Niska masa , bardzo sztywna karoseria, niski profil na 19'' felgach skutkuje ->> zakręt jaki zakręt ruch kierownicą i ogień wychodzi z każdego wirażu cała reszta samochodów pozostaje w tyle.
Komfort
5,0
Widoczność
Kamera cofania, czujniki przód tył, lusterka nie ma problemu wszedzie wjedzie.
5,0
Ergonomia
Jedyne co można się doczepić to ekran dotykowy mógłby być bardziej czuły i bardzo długo ładują się numery telefonów , USB - muzyka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie bez zastrzeżeń, sezon letni dopiero przede mną więc o klimie jeszcze niestety nic nie powiem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jak na swoja klasę ogromny , bez wstydu można stawać w szranki z audi A6 czy BMW 5 . Wygodny , duży , fotele świetnie trzymają w zakrętach.
3,0
Wyciszenie
Do 160 kmh OK. Później niestety coraz słabiej , jeździłem bardziej wyciszonymi. Nadkola zupełnie nie wyciszone, śnieg , deszcz dokładnie słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali w mieście od 12-15 L w zależności jak się przyciśnie, trasa od 7,5 do 12 tutaj też zależy czy 1, 2 pasy czy autostrada. Przegląd nie drogi 700 PLN po 20 k.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mazda 6 w pełnej wersji może spokojnie bez wstydu stanąć obok Audi czy BMW.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana tarcz i klocków przód i tył na gwarancji. Po 15 tys powyginało wszystkie tarcze. Ale to problem ogólny tych samochodów. U przyjaciela dokładnie to samo w jego 6.
Przy większych prędkościach widać jak drga klapa silnika . Słabo uszczelniona kalpa silnika, w zimie w trasie wilgoć wchodziła do silnika , widać było po ubrudzonych plastkich.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
[l/100km]