Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi

Mike, 3 miesiące temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 350 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW od 2012 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ostatni kultowy model Mazdy! - marka popadła po 2014 roku w monotonną "suwi-zację" i klonowanie podobnych do siebie modeli, w czym tkwi do dzisiaj...
Inne : Przepiękny design AD 2012, potem niestety się już mocno "opatrzył". W 2012-2013 roku kupowali go ludzie będący w awangardzie, a juz od 2019-2020 roku emeryci ceniący "zdziadziałą" technologię i przestarzałe multimedia...
Zawieszenie : Piękne twarde zawieszenie, zachęcające do dynamicznej jazdy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Bardzo trudna odpowiedź na pytanie "Czy kupiłbym auto ponownie?". Jako nowe do roku 2014 - zdecydownie tak, jako nowe między rokiem 2015 a 2018 być może, jako przestarzałe pod każdym względem po roku 2018 - na pewno nie!
Inne : Rysujący się lakier i elementy wnętrza starzejące się mocno na naszych oczach po 4-6 latach
Inne : Całościowy bilans modelu - po zastanowieniu - pozostaje jednak negatywny :(. Pierwszy facelifting zrozumiały, drugi - w ostateczności też, ale trzeci, czwarty i "pudrowanie trupa" przez ponad 12 lat w ofercie (???). To co w 2012 roku było awangardą, to w 2023 wywoływało już tylko uśmiech politowania...
4,0
Całokształt
Jak na rok 2013 - cud natury, niepowtarzalny i bardzo świeży design, auto skupiało wzrok bardzo wielu kierowców, ludzie zagadywali też z ciekawości np. na stacjach benzynowych. Z czasem - design bardzo się opatrzył a ciągłe "liftingi liftingów" tego modelu spowodowały też utratę pozycji rynkowej słynnej "szóstki" i jej popadnięcie w niebyt, zamiast zaproponowania w okolicach roku 2017 nowej odsłony tego modelu. Szkoda, to bardzo zmarnowany potencjał...
Wrażenia
4,0
Silnik
Na pewno niesamowicie niezawodny i mający to "coś" jako silnik wolnossący zupełnie nowej genracji (w tamtych czasach). Przyjemnie brzmiący, dynamiczny, ale też bez turbodoładowania, więc w dolnych zakresach liniowo a dynamicznie przyspieszający. Całościowo jednak super wrażenie, gdy ktoś pragnie mieć samochód "na lata" - taki nie za wolny, ale i nie za szybki :).
5,0
Skrzynia biegów
Jak na skrzynię manualną - po prostu bajeczna, bajeczna. Lepsze manuale na świecie oferuje tylko Honda moim zdaniem. Krótkie skoki, sportowy charakter, duża precyzja - tym samochodem lepiej się jeździło ze skrzynią manualną niż z ospałym klasycznym automatem.
5,0
Układ jezdny
Fantastycznie zestrojony - mimo długiego nadwozia i budy kombi, to jazda tym autem to była czysta radość, zwłaszcza na krętych drogach. Długa maska z przodu, choć niefunkcjonalna, zapewniała fajny środek ciężkości i nadaje aerodynamiki. To auto tak samo świetnie jeździ jak wygląda.
5,0
Karoseria
Linia nadwozia wciąż zachwyca po kilkunastu latach - inni wręcz zaczęli ją kopiować, a już mutacja tego nadwozia w formie Mazdy CX-5 była kopiowana na potęgę (Hyundai Tucson, Ford Kuga, a teraz MG). Bryła na pewno zwraca uwagę i zachwyca także aerodynamiką. Gorzej z lakierem - jest bardzo miękki, ogromnie łatwo go zarysować, najbezpieczniejszym estetycznie kolorem tego auta pozostaje chyba perłowa biel. Czarny, granatowy czy też grafitowy po pewnym czasie wyglądają jakby miały mnóstwo mikro-rys.
Komfort
4,0
Widoczność
Wysoko poprowadzona linia okien nie ułatwia widoczności, sytuację ratują trochę gigantyczne lustreka. Kamera cofania montowana pierwotnie tylko w najbogatszych wersjach wyposażenia również nie ułatwiała sprawy...
3,0
Ergonomia
Na pozór wszystko bardzo dobre i przemyślane. Wydaje się, że fantastycznie Japończycy wszystko dopracowali. Ale... niekoniecznie. Bzdurne założenie, żeby ekran obsługiwać niefunkcjonalnym joystickiem odrywając wzrok od drogi nie wytrzymało próby czasu - i BMW i Lexus się z tego rozwiązania wycofały.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia - duża buda kombi, ale dwustrefowa klimatyzacja i podrzewane fotele w wersji Sky Energy robiły świetny efekt.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i z tyłu - bez zarzutu, choć przydałoby się więcej schowków. Bagażnik - o wiele gorzej. Coś za coś - opadająca linia dachu zmniejszała funkcjonalność bagażnika. W środku wnętrza czarno i ponuro - w wersji z czarną materiałową tapicerką.
3,0
Wyciszenie
Na poziomie wyciszenia zaczynają się schody. Naprawdę w tym aucie (zwłaszcza w wersji przed liftem) przy dużych prędkościach w środku naprawdę było głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dość drogie przeglądy w ASO, drogie części zamienne, horrendalnie drogie oryginalne akcesoria Mazdy. Klocki i tarcze hamulcowe wymienane co 30-40 tys. km - wyraźna wada fabryczna. Drogie mycie - tylko na wyselekcjonowanych myjniach ręcznych, by nie zarysować delikatnego lakieru.
3,0
Stosunek jakość/cena
Na początku produkcji - przyzwoita relacja designu i jakości do ceny, na pograniczu marek premium. Im dalej i im dłużej auto było w ofercie, tym miało bardziej absurdalne ceny przy minimalnym wzroście postrzeganej jakości. Fajna i niespotykana była oferta silników wolnossących Sky i tej samej ceny wersji sedan i kobi - czego nie oferował (i nie oferuje dotąd) nikt inny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pomijając akcje fabryczne (wymianę naciągu hamulca postojowego) i te nieszczęsne częste i drogie wymiany klocków i tarcz hamulcowych. (wielokrotnie w okresie gwarancji - bez oczywiście objęcia gwarancją), to generalnie naprawdę dobrze. Gorzej po 6 latach ekploatacji - wytarta kierownica, powycierane plastiki, skrzypiący fotel kierowcy - to auto już naprawdę wyglądało tak sobie po tych 6-7 latach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria jednego z cylidrów silnika po czterech latach eksploatacji. Poza tym jednym elementem - auto niezawodne, Made in Japan :) - i produkowane faktycznie w fabryce w Japonii - Hiroshimie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 III Kombi