Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi

SouldSire, 10 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW od 2012 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Auto gabaryty ma spore, a wagę relatywnie niewielką dzięki czemu przy jednostce napędowej 2.0 165KM jest całkiem dynamicznie.
5,0
Całokształt
Zastrzeżenia ograniczają się do: spalania (nie spodziewałem się, że osiągnę katalogowe, bo mam "ciężkie" kopyto, ale jednak nieśmiało liczyłem na 8-8,5, a jest 9l/100km), hałasu przy większych prędkościach (jest zdecydowanie ciszej niż w moim poprzednim aucie, ale uszczelki drzwi przednich jednak wymagają dopracowania, podobno Mazda już pochyla się nad problemem) i zestawu audio, a dokładniej jego współpracy z portem USB (nie dość, że zawsze odtwarzanie rozpoczyna się od pierwszego utworu, to jeszcze standard USB to chyba 1.0, bo ładowanie biblioteki trwa koszmarnie długo). Poza tym: miód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cóż, w porównaniu do benzyniaka z Cee'da czuć kolosalną różnicę. Wysoka elastyczność, jeździ się przyjemnie. Biorąc pod uwagę mój styl jazdy wersja 2.5 byłaby prawdopodobnie odpowiedniejsza. Niestety po pierwsze AT mnie nie bawi, po drugie i tak nie starczyłoby pieniążków.
4,0
Skrzynia biegów
Jakoś przez dłuższy czas nie mogliśmy się zgrać i, prawdę mówiąc, do tej pory z "trójką" miewamy drobne nieporozumienia. Niemniej, ogólnie jest dobrze.
5,0
Układ jezdny
Wspaniale trzyma się jezdni. Wspomaganie trochę zbyt czułe, ale można się szybko przyzwyczaić.
Komfort
5,0
Widoczność
Spodziewałem się, że będzie ciężko ze względu na gabaryty, wznoszącą się linię okien oraz niewielką szybę tylną. Tym czasem nie mam najmniejszych problemów. W razie czego kamera na tył ratuje sytuację.
4,0
Ergonomia
Wszystko super, ale jakoś nie mogę wygodnie ułożyć lewego łokcia. Z linią szyby jest dla mnie za wysoko, na podpórce z kolei za nisko. Możliwe, że jeszcze się w tej kwestii dogadamy. Pokrętło do obsługi zestawu multimedialnego bardzo przydatne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Miałem okazję przetestować już i grzanie i chłodzenie i wszystko działa dokładnie tak jak powinno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako kierowca nie narzekam, pasażerowie też nie narzekali, więc zakładam, że wszystko gra.
4,0
Wyciszenie
Ogólnie jest w porządku, ale uszczelki w przednich drzwiach przepuszczają zdecydowanie za dużo dźwięków i to już przy relatywnie niewielkich prędkościach (tzn. ok. 100 km/h).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co jedynie zalewałem do pełna i jeździłem i, tak jak wspominałem, spalanie mogłoby być mniejsze. Niemniej, gdyby stosować się do wskazań komputera pokładowego, to myślę, że mieszane na poziomie 7l/100km jest osiągalne. Z tym, że trzeba jeszcze mieć coś z życia ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w najwyższej wersji wyposażenia i z kilkoma dodatkami estetycznymi nabyłem za 117k zł. Na tapecie było kilka innych modeli z Insignią i Passatem na czele, ale w ostatecznym rozrachunku wyszło mi, że nowa "GJ-otka" to zdecydowanie lepszy wybór przy budżecie jakim dysponuje i sceptycznym podejściu do downsizingu. Jeśli chodzi o relację wyposażenie/cena, to wg mnie korzystniej wypada tylko nowy Cee'd.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie dzieje i oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tym bardziej nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 III Kombi