Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi

Artur P., 9 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Generalnie, pomimo drobnych niedoskonałości auto oceniam dobrze. Obecnie wg mnie najładniejsze auto w klasie. Pomimo rozmiarów bardziej polecam do miasta niż w trasy. Bolączka to wytłumienie wnętrza powyżej 100 km/h. Jak dla mnie nie zbyt wygodne siedzenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wolnossąca benzyna to obecnie rzadkość. Jedni lubią inni nie akceptują. Ja jeżdżę głównie po mieście więc mi pasuje bo jak na 2 litry jest naprawdę ekonomiczna. W porównaniu do diesla nie jest tak dynamiczna ale powyżej 4 tys. obrotów daje frajdę.
4,0
Skrzynia biegów
Zestrojenie ewidentnie pod kątem ekonomiki. Automat działa płynnie nie szarpie. Do miasta super. Niestety wg mnie trochę przesadzono z zestrojeniem bo za wcześnie wrzuca wyższy bieg i normą jest jazda na 6 z prędkością 60 km/h. Kick down potrafi zredukować o 3 biegi w dół.
4,0
Układ jezdny
Jest OK. Porównywalnie z Mondeo MK4. Wspomaganie jest silniejsze. Nie każdy to lubi. Ja lubię bo jeżdżę głównie po mieście.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Wszystko pod ręką. Wygodne sterowanie audio, telefonem i nawigacją.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie w trybie "auto" trochę za długo utrzymuje wysokie obroty wentylatora. Trzeba ręcznie zmniejszać żeby nie huczał.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto sporych rozmiarów więc nie się do czego przyczepić.
3,0
Wyciszenie
Tu słabo powyżej 100 km/h ale podobno w wersji 2015 już to poprawili. Zobaczymy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Doskonale jak na 2.0 w benzynie. Jeżdżę w większości po mieście i mam spalanie 8,5 litra. W lecie 9 litrów. W trasie 7,5 litra. I to w automacie. Fakt że nie mam zwyczaju wciskania pedału w podłogę spod każdych świateł. Po prostu normalna jazda.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 115 tys. od brokera auto prawie w pełni wyposażone. W WV czy Fordzie za czujnik ciśnienia w oponach, podgrzewane fotele, el. składane lusterka, monitoring martwego punktu, ostrzeganie o zmianie pasa trzeba dopłacać. Tu jest w standardzie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyciszenie pow. 100 km/h, tapicerka siedzeń chętnie zbiera włosy i wszelkie paprochy. Siedzenia jak dla mnie niewygodne i jakoś do tej pory nie udało mi się ich odpowiednio ustawić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak i oby tak zostało.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 III Kombi