Fajny samochód pod względem przyjemności z jazdy i ekonomiki (piękna linia nadwozia, fajny silnik i skrzynia), choć z drobnymi lecz denerwującymi drobiazgami niepotrzebnie obniżającymi komfort (główny ekran z idiotycznym ostrzeżeniem, wyłączanie telefonu/radia po wyłączeniu zapłonu, słabo działający czujnik deszczu, dodatkowy immobilizer)
Wrażenia
5,0
Silnik
Moim zdaniem super. Równo ciągnie na każdych obrotach i każdej prędkości, łatwo się wkręca i jest dość oszczędny. System i-stop wymaga trochę przyzwyczajenia, bo jest mało przewidywalny. Jak jest zimny od razu po uruchomieniu wchodzi na podwyższone obroty, co może być trochę denerwujące.
5,0
Skrzynia biegów
Wybrałem manual i nie żałuję. Jest dobrze zestopniowana i dokładna
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi jak po szynach i jest dość komfortowa na nierównościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dla mnie super, bo robi swoje, a nie czuję, że jest
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Superb to to nie jest, ale czwórka dorosłych może podróżować dość komfortowo
3,0
Wyciszenie
Chyba mogłoby być lepiej. Ostatnio przejechałem się A4 w dieslu i czułem różnicę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przegląd dość rozsądny, a spalanie jak na tak duży samochód bardzo niskie zarówno po zatłoczonej Warszawie jak i w trasie (5,5-7,0) i jak to przy dieslu - trudno je podnieść nawet jak się przyciśnie na autostradzie (7,5)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bateria do immobilizera wymagała wymiany, był upgrade systemu przy okazji przeglądu, poza tym nic się nie działo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać nic się nie działo
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW
[l/100km]