Bardzo ładny samochód, ale niestety diabeł tkwi w szczegółach. Nie można ciszyć się tym pięknym designem jeśli fotel kierowcy jest zaprojektowany dla Japończyka o wzroście 170cm, przy moich 186 ból kręgosłupa po 15 minutach, jeśli komputer pokładowy nie jest w stanie pokazać czasu jazdy, jeśli wskaźnik zbiornika paliwa jeszcze nigdy nie pokazał mi prawdziwej zawartości baku, jeśli w środku jest głośniej niż w każdym jednym aucie jakim wcześniej jeździłem, włączając w to auta klasy miejskiej i jeśli na kierownicy (uwaga w 2016 roku Mazda juz to poprawiła) jest dekiel jakby z wartburga wyciągnięty, a panel środkowy jest ruchomy i niestabilny... Nie wspomnę o spalaniu i "ściemie" mazdy dotyczącej lekkości auta, itd - średnie spalanie nigdy nie zejdzie poniżej 8,5l a staram sie jeździć przepisowo! Do tego najgorszy serwis Mazdy (jeden z warszawskich) z jakim miałem do czynienia. Wiem, że zabrzmię teraz tendencyjnie, ale obok stylistyki - Mazda 6 w każdym innym obszarze przegrywa z passatem (moje poprzednie auto). Ok jest jeszcze jeden element - mam w Mazdzie ledowe światła - są fantastyczne, lepsze od biksenonow w passacie.
Wrażenia
4,0
Silnik
150 KM prawie daje radę - brakuje mu czasami mocy i momentu , zakładam że ten silnik z wyższą mocą dałby radę na 100%.
3,0
Skrzynia biegów
2,0
Układ jezdny
nie rozumiem opinii o "fantastycznym" układzie jezdnym, według mnie układ kierowniczy jest bardzo nieprecyzyjny, a zawiedzenie niby twarde z lekko sportowym zacięciem ale z drugiej strony bujający i głośny. Nie jestem ekspertem w tych tematach, ale absolutnie nie jestem zadowolony z tego układu jezdnego.
Komfort
3,0
Widoczność
Sporo miejsca w środku jednak brak możliwości właściwego ustawienia fotela kierowcy, za nisko umieszczony podłokietnik (bez możliwości regulacji!) bardzo głośno słyszalny silnik, nie pozwalają na przyznanie nawet dobrej oceny w tej kategorii
3,0
Ergonomia
No znów kłania sie fatalna pozycja za kierownicą, która rzutuje rownież na ergonomię - fajne są klawisze umieszczone na panelu środkowym obok lewarka zmiany biegów, które pozawalają na wygodną obsługę nawigacji, radia, itd.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ni tego nie rozumiem - czasami przy dużej wilgotności powietrza trochę zajmuje pozbycie się zaparkowanych szyb.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Tak jak pisałem wcześniej, nieakceptowalne w tej klasie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duże spalanie
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie przy przebiegu 19tys nie miałem żadnych napraw
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW
[l/100km]