To moja trzecia 6 po pierwszym FL z nowym wnętrzem, poprzednio miałem 6 I 2,0 i 6 II 2,2 z silnikami wysokoprężnymi a teraz benzyna 2,5. Przekonały mnie negatywne opinie o dieslach oraz cena 14 tys. tańsza :). po ponad 3 latach i 110 tys. km nie żałuję i pewnie kupiłbym następną gdyby nie cena która wzrosła ze 140 tys. do ponad 170 tys. Super auto do jazdy dające frajdę i do tego ładne. Kiedyś czerwonych było mniej teraz zdecydowanie więcej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez uwag co do osiągów i dynamiki oraz super dźwięk zwłaszcza w opcji sport. Zużycie paliwa zależy od kierowcy ale średnio może być nawet 7,5 u mnie 9
4,0
Skrzynia biegów
Mogłaby być szybsza ale i tak jest nieźle. Jak się chce jeździć dynamicznie to jest opcja sport
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny nigdy nie zawiódł, stabilny przewidywalny i dający pełną kontrolę. Hamulce seryjne słabe dla tej mocy (194 kM) więc wymienione na sportowe
4,0
Karoseria
Oczywiście miękki lakier podatny na ryski i uszkodzenia. Po roku położyłem ceramikę i żałuję że nie wcześniej
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag na ale do tyłu sprawę załatwia kamera
5,0
Ergonomia
Dopasowane do potrzeb 4 osobowej rodziny na długie wyjazdy np. na narty luz i swoboda wystarczająco miejsca
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag. Automatyczne dostosowuje się do potrzeb trzeba tylko pamiętać o filtrze kabinowym. Rewelacyjne podgrzewanie foteli z przodu i z tyłu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nigdy nikt nie narzekał nawet 5 osób da radę na dłuższym dystansie
3,0
Wyciszenie
Tutaj trochę gorzej niż w pozostałych elementach ale i tak nie jest żle
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty przeglądów co 20 tys ok. 500-700 zł w ASO
5,0
Stosunek jakość/cena
Super dla tego segmentu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło przez ponad 3 lata.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było żadnych zdarzeń pomimo wydłużonej gwarancji do 5 lat
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
[l/100km]