Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi Facelifting

emwu, 6 lat temu
Silnik 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 74 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda 6 III Kombi Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
3,57
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
3,0
Całokształt
Oczekiwania związane z tym autem dotyczyły przede wszystkim dynamiki i bezawaryjności. Wiązało się to z wcześniejszymi doświadczeniami płynącymi z użytkowania innych japońskich marek: Hondy (Accord kombi benzyna) i Subaru (Outback diesel)... Co do pierwszego - dla Mazdy 2,5 AT w kombi - pełna zgoda. Co do drugiego - kompletne zaskoczenie i duże rozczarowanie. Auto przy przebiegu 73900 km poległo na trasie i skończyło na lawecie. Rozpadł się pasek napędzający m.in. alternator oraz resztę osprzętu silnika... Jeszcze chwilę temu zastanawiałem się nad wymianą Mazdy 6 na nowo wprowadzany model ale teraz ? Utraciłem zaufanie do marki i nie polecam !
Wrażenia
3,0
Silnik
dynamiczny, z akceptowalnym zużyciem paliwa, zapewnia bezpieczne wyprzedzanie i sprawne poruszanie się na trasie; ale - dyskwalifikująca usterka, która nie przydarzyła mi się jeszcze w żadnym innym aucie - i to niezależnie od marki; no i system start&stop który z upływem przejechanych km i wiekiem auta wprowadza coraz większe wibracje podczas włączania silnika
5,0
Skrzynia biegów
działa tak jak oczekuję tego od AT - sprawnie i szybko, redukuje dokładnie wtedy gdy wymaga tego sytuacja na drodze; to chyba tutaj leży powód mojego zachwytu nad dynamiką tej wersji Mazdy
5,0
Układ jezdny
bardzo dobre trzymanie w ciasnych łukach, pewne prowadzenie przy dużych prędkościach, wrażenie "przyklejenia" do nawierzchni, poczucie bezpośredniości układu kierowniczego
4,0
Karoseria
lakier (srebrny metalik) - nieodporny nawet na zdrapania wywoływane damskimi paznokciami
Komfort
3,0
Widoczność
przy wzroście prawie 1,9 m bardzo ograniczona widoczność poprzez lusterko wsteczne i obudowę systemów z lusterkiem zespolonych; konieczność pochylania się by kontrolować prawą stronę szyby - szczególnie na skrzyżowaniach ! Nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie dla wysokich kierowców
3,0
Ergonomia
fotele - krótkie siedziska z przodu (brak modułu wydłużającego nawet w opcji) i stosunkowo wąskie oparcia - na krótkich trasach OK ale na trasie np. Polska - Włochy: istna męczarnia dla nóg i kręgosłupa. Sytuację ratuje, ale tylko trochę podparcie lędźwiowe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK - sprawne przewietrzanie i odparowywanie kabiny, wydajna klimatyzacja
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń dla kierowcy i pasażera - OK; przestrzeń dla osób siedzących z tyłu - silnie ograniczona w kombi - szczególnie w przypadku wysokiego kierowcy i pasażera z przodu
2,0
Wyciszenie
zapomnijcie o słuchaniu radia na autostradzie przy prędkości powyżej 130 km/h; szum powietrza skutecznie zagłusza wszystko.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie w silniku 2,5 jest naprawdę akceptowalne; koszty serwisu porównywalne z innymi autami klasy średniej
3,0
Stosunek jakość/cena
nieakceptowalna usterka - w aucie za 140 k PLN - jednak nie powinna się zdarzyć..... gdyby nie to - ocena byłaby maksymalna...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
auto unieruchomione na trasie - rozpadł się pasek napędzający osprzęt silnika i to przy przebiegu niecałych 74000 km; auto serwisowane regularnie i wyłącznie w ASO

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 III Kombi Facelifting