Oczekiwania związane z tym autem dotyczyły przede wszystkim dynamiki i bezawaryjności. Wiązało się to z wcześniejszymi doświadczeniami płynącymi z użytkowania innych japońskich marek: Hondy (Accord kombi benzyna) i Subaru (Outback diesel)...
Co do pierwszego - dla Mazdy 2,5 AT w kombi - pełna zgoda. Co do drugiego - kompletne zaskoczenie i duże rozczarowanie. Auto przy przebiegu 73900 km poległo na trasie i skończyło na lawecie. Rozpadł się pasek napędzający m.in. alternator oraz resztę osprzętu silnika... Jeszcze chwilę temu zastanawiałem się nad wymianą Mazdy 6 na nowo wprowadzany model ale teraz ? Utraciłem zaufanie do marki i nie polecam !
Wrażenia
3,0
Silnik
dynamiczny, z akceptowalnym zużyciem paliwa, zapewnia bezpieczne wyprzedzanie i sprawne poruszanie się na trasie; ale - dyskwalifikująca usterka, która nie przydarzyła mi się jeszcze w żadnym innym aucie - i to niezależnie od marki; no i system start&stop który z upływem przejechanych km i wiekiem auta wprowadza coraz większe wibracje podczas włączania silnika
5,0
Skrzynia biegów
działa tak jak oczekuję tego od AT - sprawnie i szybko, redukuje dokładnie wtedy gdy wymaga tego sytuacja na drodze; to chyba tutaj leży powód mojego zachwytu nad dynamiką tej wersji Mazdy
5,0
Układ jezdny
bardzo dobre trzymanie w ciasnych łukach, pewne prowadzenie przy dużych prędkościach, wrażenie "przyklejenia" do nawierzchni, poczucie bezpośredniości układu kierowniczego
4,0
Karoseria
lakier (srebrny metalik) - nieodporny nawet na zdrapania wywoływane damskimi paznokciami
Komfort
3,0
Widoczność
przy wzroście prawie 1,9 m bardzo ograniczona widoczność poprzez lusterko wsteczne i obudowę systemów z lusterkiem zespolonych; konieczność pochylania się by kontrolować prawą stronę szyby - szczególnie na skrzyżowaniach ! Nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie dla wysokich kierowców
3,0
Ergonomia
fotele - krótkie siedziska z przodu (brak modułu wydłużającego nawet w opcji) i stosunkowo wąskie oparcia - na krótkich trasach OK ale na trasie np. Polska - Włochy: istna męczarnia dla nóg i kręgosłupa. Sytuację ratuje, ale tylko trochę podparcie lędźwiowe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK - sprawne przewietrzanie i odparowywanie kabiny, wydajna klimatyzacja
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń dla kierowcy i pasażera - OK; przestrzeń dla osób siedzących z tyłu - silnie ograniczona w kombi - szczególnie w przypadku wysokiego kierowcy i pasażera z przodu
2,0
Wyciszenie
zapomnijcie o słuchaniu radia na autostradzie przy prędkości powyżej 130 km/h; szum powietrza skutecznie zagłusza wszystko.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie w silniku 2,5 jest naprawdę akceptowalne; koszty serwisu porównywalne z innymi autami klasy średniej
3,0
Stosunek jakość/cena
nieakceptowalna usterka - w aucie za 140 k PLN - jednak nie powinna się zdarzyć.....
gdyby nie to - ocena byłaby maksymalna...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
auto unieruchomione na trasie - rozpadł się pasek napędzający osprzęt silnika i to przy przebiegu niecałych 74000 km; auto serwisowane regularnie i wyłącznie w ASO
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
[l/100km]