Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi Facelifting

Kuba, 7 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 49 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 6 III Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : rewelacyjne spalanie i ogólna charakterystyka wolnossącego silnika
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : zawieszenie się systemu multimedialnego
5,0
Całokształt
Samochód nie należy do najtańszych w klasie ale jest doskonałym kompromisem pomiędzy jakością i ceną. Technologia SkyAktiv powoduje, że jest dużo lżejszy, a co za tym zwinniejszy i bardziej ekonomiczny od rywali. Silnik bez turbo daje nadzieję na długowieczność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to największe pozytywne zaskoczenie w tym samochodzie. Na tle moich innych samochodów benzynowych bez turbo jest znacznie ekonomiczniejszy, elastyczny i lepiej się zbiera.
4,0
Skrzynia biegów
Poprawnie działający manual. Bez mankamentów, ale też bez rewelacji (np. na tle Mazd MX-5, które też miałem).
5,0
Układ jezdny
Trudno się do czegoś doczepić w tej kategorii. Samochód bezpiecznie się prowadzi nawet przy pokonywaniu zakrętów z dużą prędkością. Komfortowo wybiera wszelkie nierówności (nawet na 19-calowych felgach). Plusem jest bardzo duży prześwit jak na "zwykłe" kombi (165mm)
Komfort
4,0
Widoczność
Poprawna widoczność - choć oczywiście są samochody w których można lepiej orientować się co się dzieje dookoła ;)
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką - irytować może trochę powolne działanie systemu multimedialnego i brak możliwości dotykowej obsługi ekranu podczas jazdy (względy bezpieczeństwa)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i wentylacja działają bez zarzutów
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mieści swobodnie 4 dorosłe osoby z bagażem, więc jest ok :)
4,0
Wyciszenie
Są lepiej wyciszone auta klasy średniej, ale wbrew niektórym opiniom uważam, że jest nie ma dramatu. Nawet przy autostradowych prędkościach można normalnie rozmawiać i słuchać muzyki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 2-litrowego benzyniaka jest naprawdę dobrze. Duże auto, które potrafi spalić na trasie nawet poniżej 6l benzyny musi robić dobre wrażenie. Średnia z 49000 km - 7,5 l/100 km - to o jakieś 1,5 l mniej niż moja poprzednia Avensis. Ceny przeglądów w ASO nie najniższe ale akceptowalne.
5,0
Stosunek jakość/cena
W mojej opinii cena adekwatna do jakości. Można powiedzieć, że Lexus to nie jest, ale też kosztuje 75% jego ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne problemy z elektroniką sprawnie usunięte na gwarancji: zawieszenie się multimediów, nadwrażliwe automatyczne światła, czy nie zawsze składające się lusterko. W chromowanych felgach potrafi się łuszczyć klar. Na tle innych samochodów jest naprawdę dobrze !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 III Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 III Kombi Facelifting