Dźwięk piękny, ale mam duży niedosyt jeśli chodzi o elastyczność. Poprzednio jeździłem Audi A6 C6 z o 30KM słabszym dieslem i mam wrażenie, że dużo łatwiej przyspieszał szczególnie przy wyższych prędkościach. Prędkość maksymalna też była znacznie wyższa. Mazda zdecydowanie wymaga wysokich obrotów, żeby chciała jechać.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie, mam jednak małe zastrzeżenie do sprzęgła tzn. w żadnym jeszcze samochodzie nie było mi tak trudno go wyczuć, żeby płynnie zmieniać biegi.
5,0
Układ jezdny
prowadzi się doskonale, chociaż na 19' felgach czuć każdą nierówność
Komfort
3,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystko intuicyjne i w zasięgu ręki, jeden minus tylko za podłokietnik, który jest bez regulacji i za daleko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu oczywiście zdecydowanie mniej niż w Audi A6 czy Skodzie Superb, ale wystarczająco.
3,0
Wyciszenie
Niestety to kolejny minus w porównaniu z Audi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety spalanie w tym samochodzie mnie rozczarowało, czytając wcześniej raporty i komentarze byłem przekonany że max 7,5 a wychodzi mi prawie litr więcej, a co lepsze to średnie spalanie na trasie jest większe jak w mieście, no ale nie będę ukrywał tym samochodem nie da się jechać 120 na autostradzie, a przy większych prędkościach komputer pokazuje spalanie na poziomie 12-16l. Dodatkowym minusem jest mały moment obrotowy, który zmusza do jazdy na wysokich obrotach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mały przebieg, ale zakładam że nie powinno być żadnych.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
[l/100km]