Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi Facelifting

Sis, 8 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 III Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Mazda 6 Kombi Sport, wersja: SkyPassion - jak dla mnie samochód kompletny. Bardzo dobrze wyposażony. Wizualnie jedno z najładniejszych aut w tym segmencie. Auto z duszą. Silnik nie skażony downsizingiem i turbiną.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny, lubiący wysokie obroty. Przyjemne brzmienie. Ocena "dobry" wynika raczej z tego, że o ile koni mechanicznych jest wystarczająca ilość o tyle moment obrotowy mógłby być wyższy. Auto żwawe jednak czegoś mi brakuje... Spodziewałem się trochę lepszej reakcji na wciśnięcie pedału gazu. Jazda z prędkością powyżej 150km/h zaczyna być ciut za głośna.
5,0
Skrzynia biegów
Świetnie dopracowana - krótki skok dźwigni zmiany biegów daje przyjemne uczucie jazdy autem sportowym. Sporadycznie ale się zdarza przycięcie na pierwszym biegu. Potrafi delikatnie szarpnąć podczas b.wolnej jazdy w korku na 1 biegu.
5,0
Układ jezdny
Dopracowany i precyzyjny. Reaguje szybko i bez zbędnej zwłoki. Auto w zakrętach jedzie prawie bez przechyłu, wręcz "przyklejone". Jednak czasami przy koleinach auto sprawia wrażenie delikatniej podsterowności. Tłumienie zawieszenia bardzo dobre. Może ciut twarde ale bardzo przyjemne. Na 19" obręczach czuć dość wyraźnie poprzeczne nierówności - przeszkody typu "leżący policjant".
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra - z każdej strony. Wsparcie kamerą podczas cofania (mimo czujników) bezcenne. System kontrolowania martwego pola, układ monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu, system antykolizyjny podczas jazdy z niską prędkością czy system wspomagania utrzymania pojazdu w pasie ruchu - bardzo przyjazne - w każdej chwili można je wyłączyć jeśli komuś przeszkadza :) Adaptacyjne światła diodowe 4-matrycowe z autoregulacją natężenia i strumienia światła - bajka. Wyświetlacz Head-up - najpierw traktowałem jako zbędny gadżet - teraz uważam, że jest bardzo wygodny w korzystaniu. Kontrola prędkości i nawigacji niemal bez zmiany sposobu patrzenia na drogę i zbędnego odrywania wzroku.
5,0
Ergonomia
Wszytko przemyślane, na swoim miejscu, wręcz intuicyjne. Dostęp bezkluczykowy i system Start/Stop b.przydatny. Brak jednak miejsca na "zaparkowanie" klucza. Bardzo wygodne fotele. Miękka i przyjemna w dotyku skóra. Jedyna rzecz która mi nie pasuje to zbyt krótki podłokietnik. Przy skrzyni automatycznej OK ale przy manualnej powinien być ciut dłuższy. Samoregulująca roleta w bagażniku pozwala na pełen dostęp do przestrzeni bagażowej bez konieczności ingerencji. Wszystkie przyciski i pokrętła dosłownie pod ręką. Praca pokręteł temperatury z b.przyjemnym, słyszalnym i odczuwalnym skokiem regulacji. Składanie siedzeń tylnych przez pociągnięcie dźwigni w bagażniku - praktycznie płaska przestrzeń ładunkowa. Pełne sterowanie elektryczne siedzeń przednich bardzo wygodne (2 pamięci ustawienia fotela kierowcy). Podłokietnik tylej kanapy z cupholderami oraz przyciskami podgrzewania tylnych siedzeń. Wystarczająca ilość schowków. Minus - ciężka maska pokrywy silnika podpierana prętem. IMO - powinien być siłownik.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nagrzewający się silnik. Praca wentylacji bez zarzutu. Klimatyzacja a trybie A/C, A/C eco. Szkoda, że przy takiej ilości gadżetów zabrakło ogrzewania przedniej szyby. Start/Stop nie działa tylko w przypadku ustawienia nadmuchu na szybę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. Osoby o wzroście do 190cm swobodnie zasiądą za kierownicą a za nimi może wygodnie usiąść podobna im gabarytami osoba. Linia dachu w tylnej części mocno (dla mnie atrakcyjnie) opadająca ale nie ograniczająca wysokiej osoby z tyłu. Bagażnik OK ale mógłby być ciut większy. Co prawda Mazda szczyci się że jest lżejsza od konkurentów o 150kg ale nie wspomina, że podana waga jest bez koła zapasowego
4,0
Wyciszenie
Ogólnie OK. Jednak będą obiektywnym - w porównaniu z Mondeo czy Passatem Mazda jest ciut głośniejsza. Jazda powyżej 150km/h zaczyna robić się głośna. Mimo poprawionych uszczelek w stos. do Mazdy 6 przed liftingiem i tak słychać lekki świst powietrza. Spodziewałem się lepszego wyciszenia - kierunek aut klasy premium.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przejechałem 18.000km w 4 m-ce - bez zastrzeżeń i kosztów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Generalnie auto warte swojej ceny. Choć gdyby zmniejszyć jego wartość o 10% (auto spoza UE) byłoby bardziej atrakcyjne cenowo i więcej Mazd widzielibyśmy na drogach. Tu w porównaniu do tak spersonalizowanego VW czy Forda cena jest o niebo lepsza. Prostota wyboru wersji: Go, Motion, Energy czy Passion i ew. doposażenie jest dla mnie świetnym rozwiązaniem. Decyzja jest prosta. Chyba... że ktoś lubi personalizować i być totalnym indywidualistą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak uwag
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak uwag

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 III Kombi Facelifting