Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi Facelifting

kryniu, 8 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 145KM 107kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 III Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 145KM 107kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : swietnie się prowadzi
5,0
Całokształt
Samochód stylistycznie zmiata konkurencję pomimo kilkuletniej już obecności na rynku , marka trzyma poziom i daje nadzieję na utrzymanie wysokiej wartości rezydualnej. Gama silnikowa nie wykorzystuje napędów małolitrażowych ze sprężarkami co jest ogromnym plusem. Benzyniaki o przyzwoitej pojemności bez nowoczesnych i awaryjnych rozwiązań. Trzeba sobie jednak uświadomić ,że pomimo wielu zalet mazda nie jest marką premium i jeśli dotrze to do niektórych nabywców szczególnie droższych wersji wyposażeniowych to auto nie posiada zbyt wielkiej konkurencji w klasie średniej. Bardzo przyzwoity i przyjazny dla użytkowników samochód z atrakcyjną stylistyką , dobrze rokującym napędem bez choroby zwanej downsizingiem i ugruntowaną pozycją marki. W przypadku najuboższej wersji wyposażenia trzeba liczyć się z brakiem wielu gadżetów uprzyjemniających użytkowanie pojazdu , ale w żadnym razie nie otrzymujemy produktu niepełnowartościowego. Całkiem przyzwoity system audio, tapicerka i wnętrze identyczne jak w znacznie droższych wersjach , do tego w standardzie 17 aluminiowe felgi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2 litrowy bez udziwnień , turbin etc. pomimo zastosowanej w najuboższej wersji stosunkowo niskiej mocy tj. 145 KM auto jest żwawe i ochoczo reaguje na gaz. Jak przystało na japończyka zaczyna oddychać pełną piersią dopiero powyżej 3-3,5 tys obrotów , siłą rzeczy zaczyna go być wtedy słychać. Różnica pomiędzy silnikami 145 i 165 KM w przyspieszaniu do 100 km/h jest pomijalna bo wynosi zaledwie 0,5 s. a spalanie jak obiecuje producent powinno być o pół litra niższe. Oczywiście każdy wolałby mieć mocniejszy silnik ale jeżeli dla kogoś budżet jest priorytetem przy zakupie tego auta i zdecyduje się na podstawową wersję zapewniam , że w przypadku silnika nie będzie rozczarowany , moment obrotowy w obu jednostkach napędowych jest dokładnie taki sam.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze zestopniowana z charakterystyczną dla skośnookich aut krótką jedynką , mocną dwójką i szóstką jako typowym nadbiegiem. Dużą zaleta jest wyświetlanie aktualnego biegu i sugestie auta co do zmiany przełożenia.Praca drążka zmiany biegów mogłaby być nieco bardziej precyzyjna , być może wraz z upływem czasu ulegnie poprawie. Nie jest źle , biegi wchodzą bez szemrania i zgrzytów ale do perfekcji nieco brakuje.
5,0
Układ jezdny
Bez zarzutu , prowadzi się idealnie na autostradzie ,wyśmienicie utrzymuje kierunek jazdy. W ostrych zakrętach samochód długo neutralny z lekką tendencją do podsterowności charakterystycznej dla aut przednionapędowych.Nie testowałem jeszcze granicznych możliwości tego samochodu ale uważam że dla przeciętnego kierowcy zachowanie i prowadzenie auta zdecydowanie powyżej przeciętnej. Samochód zawieszony dość twardo co daje się odczuć podczas pokonywania garbów ale generalnie zwieszenie to jedna z najjaśniejszych zalet tego auta.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność przeciętna szczególnie do tyłu ,taki jest koszt atrakcyjnej sylwetki. Do przodu OK , słupki A nie przeszkadzają zbyt mocno. W najtańszej wersji nie ma czujników cofania ani kamery więc cofanie dość pokaźnych rozmiarów kombi potrafi być wyzwaniem.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i intuicyjnie rozmieszczone , nawet jeśli ktoś nie miał do czynienia wcześniej z japońską ergonomią szybko się odnajdzie we wnętrzu. Wskaźniki czytelne bez fajerwerków , na plus zaliczam to że nawet w podstawie sterowanie audio jest w kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na chwile obecną trudno cokolwiek zarzucić ,szyby nie parują nawet przy dużej wilgotności. Może malutki minus za dużą różnicę temperatur pomiędzy poszczególnymi zakresami regulacji temperatury wewnątrz pojazdu.Być może w wersjach z klimatyzacją automatyczną problem nie istnieje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele bardzo wygodne , przetestowałem na trasie ponad 1000 km i jest naprawdę nieźle. Nawet wysoki kierowca z pewnością znajdzie dla siebie optymalną pozycję.
3,0
Wyciszenie
Jedna z bolączek tego modelu to świszczące powietrze którego dźwięk dobiega przez kiepskie uszczelki bocznych szyb. Do około 100-110 km/h nie dokucza , potem już hałas jest odczuwalne ale generalnie myślę że problem jest nieco przerysowany i naprawdę nie jest tak źle jak niektórzy twierdzą. Trzeba sobie zdać sprawę iż nie jest to marka premium co ma odzwierciedlenie w cenie auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Aktualnie mogę tylko opierać się na kosztach zużywanego paliwa a to jest rewelacyjne . Koszt pierwszego serwisu nie powinien przekroczyć 800-1000 pln co za samochód tej klasy nie jest astronomiczna kwotą.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód kupiony z dużym upustem więc jeżeli wezmę to pod uwagę wówczas REWELACJA , gdybym miał zapłacić pełną kwotę to zastanowiłbym się nieco bardziej nad zakupem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na chwile obecną bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dotychczas brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 145KM 107kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 III Kombi Facelifting