Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016
Krzysztof,
7 lat temu
Silnik 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
17 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Piękna z każdej perspektywy i nie nudzi się jak na razie. Wnętrze jakościowo lepsze niż BMW 530 E60
4,0
Całokształt
oceniam to auto bardzo dobrze, chociaż mam kilka zastrzeżeń. Kilka rozwiązań sprawia wrażenie nieprzemyślanych i psuje ogólny pozytywny obraz tego auta. Wypalanie DPF-u, zbiornik 45 litrów przez napęd 4x4, brak możliwości dokupienia niektórych dodatków, brzydkie pomarańczowe diody na konsoli klimatyzacji, przeciętne nagłośnienie BOSE... niby drobiazgi ale z czasem irytują
Wrażenia
4,0
Silnik
Byłaby wyższa ocena gdyby nie irytujący system automatycznego wypalania DPF-u, który pogarsza i tak już nie najlepsze spalanie. DPF wypala się co ok. 250km co podobno jest normą, chociaż jeżdżę głównie na trasach. Wg komputera kosztuje mnie to średnio 0,4l/100km, czyli jakieś 2500zł na 100tyś. km...
5,0
Skrzynia biegów
Automat w porównaniu do BMW 530 z 2005 roku, które ujeżdżałem przez 2 lata, jest bardzo dobry. Tamten był powolny i irytujący. Manetki przy kierownicy do dynamicznej jazdy po zakrętach to strzał w 10
5,0
Układ jezdny
Jak na rodzinne kombi jest bardzo dobrze. Pomaga 4x4. Jak na razie bez zastrzeżeń. Świetne prowadzenie nawet w koleinach wypełnionych wodą w silnym deszczu.
Komfort
4,0
Widoczność
Ideałem było dla mnie BMW E39 z 2000 roku. Tu trochę brakuje miejsca z tyłu, siedziska mogłyby być dłuższe, podparcie odcinka lędźwiowego dla kierowcy ma za mały zakres regulacji... W sumie drobiazgi, brakuje malutkiego oczka do ideału
4,0
Ergonomia
Jak wyżej: trochę popracowałbym nad fotelami. Poza tym bez zastrzeżeń. Podgrzewanie tylnej kanapy włączane w podłokietniku, często uruchamia się przez przypadek . Paskudne pomarańczowe diody od klimatyzacji, których nie da się przyciemnić i świecą w oczy na długich nocnych trasach. Poza tym OK
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewane fotele z tyłu i z przodu, ogrzewanie OK, klima trochę za słaba, niby OK ale w upałach powyżej 30 stopni na zewnątrz czegoś jakby brakuje, mimo przyciemnionych szyb. Może to kwestia tapicerki z czarnej skóry, niestety w najwyższych pakietach wyposażenie skóra jest "obowiązkowa" :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK, z tyłu znowu jakby trochę za mało miejsca. Tylna kanapa wygodna, ale bez szału
4,0
Wyciszenie
Na pewno lepiej niż przed "liftem". W sumie jest OK
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po odebraniu z salonu palił 9l i byłem trochę zawiedziony, teraz po kilku trasach spadło do 8,2, może ja się nauczyłem nim jeździć a może te silniki też się "dociera". Byłoby 7,8, bo zawsze mam taką średnią po zresetowaniu, dopóki nie ruszy automatyczne wypalanie DPF-u i spalanie nie skoczy na 8,5 żeby potem spaść do średniej 8,2. To najbardziej irytująca cecha tego auta
4,0
Stosunek jakość/cena
Ponad 170 tyś. za max wyposażenie, w tym rewelacyjne adaptacyjne lampy przód, napęd 4x4, podgrzewane fotele tył/przód, nagłośnienie BOSE,Head Up Display itp. itd. Nie można dokupić elektrycznej tylnej klapy czy kamery 360 bo po prostu Mazda tego nie oferuje. W tej wersji materiały wnętrza są OK, na moje oko lepsze niż u konkurencji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie 17 tyś. km, 6 mc-cy, zero usterek. Fabrycznie uszkodzona felga, reklamacja nie uznana przez Mazdę, bo wróciłem dopiero po kilku dniach. Trochę niesmak, ale to wina dealera a nie samego auta
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW
[l/100km]