Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016

Krzysztof, 7 lat temu
Silnik 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Piękna z każdej perspektywy i nie nudzi się jak na razie. Wnętrze jakościowo lepsze niż BMW 530 E60
4,0
Całokształt
oceniam to auto bardzo dobrze, chociaż mam kilka zastrzeżeń. Kilka rozwiązań sprawia wrażenie nieprzemyślanych i psuje ogólny pozytywny obraz tego auta. Wypalanie DPF-u, zbiornik 45 litrów przez napęd 4x4, brak możliwości dokupienia niektórych dodatków, brzydkie pomarańczowe diody na konsoli klimatyzacji, przeciętne nagłośnienie BOSE... niby drobiazgi ale z czasem irytują
Wrażenia
4,0
Silnik
Byłaby wyższa ocena gdyby nie irytujący system automatycznego wypalania DPF-u, który pogarsza i tak już nie najlepsze spalanie. DPF wypala się co ok. 250km co podobno jest normą, chociaż jeżdżę głównie na trasach. Wg komputera kosztuje mnie to średnio 0,4l/100km, czyli jakieś 2500zł na 100tyś. km...
5,0
Skrzynia biegów
Automat w porównaniu do BMW 530 z 2005 roku, które ujeżdżałem przez 2 lata, jest bardzo dobry. Tamten był powolny i irytujący. Manetki przy kierownicy do dynamicznej jazdy po zakrętach to strzał w 10
5,0
Układ jezdny
Jak na rodzinne kombi jest bardzo dobrze. Pomaga 4x4. Jak na razie bez zastrzeżeń. Świetne prowadzenie nawet w koleinach wypełnionych wodą w silnym deszczu.
Komfort
4,0
Widoczność
Ideałem było dla mnie BMW E39 z 2000 roku. Tu trochę brakuje miejsca z tyłu, siedziska mogłyby być dłuższe, podparcie odcinka lędźwiowego dla kierowcy ma za mały zakres regulacji... W sumie drobiazgi, brakuje malutkiego oczka do ideału
4,0
Ergonomia
Jak wyżej: trochę popracowałbym nad fotelami. Poza tym bez zastrzeżeń. Podgrzewanie tylnej kanapy włączane w podłokietniku, często uruchamia się przez przypadek . Paskudne pomarańczowe diody od klimatyzacji, których nie da się przyciemnić i świecą w oczy na długich nocnych trasach. Poza tym OK
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewane fotele z tyłu i z przodu, ogrzewanie OK, klima trochę za słaba, niby OK ale w upałach powyżej 30 stopni na zewnątrz czegoś jakby brakuje, mimo przyciemnionych szyb. Może to kwestia tapicerki z czarnej skóry, niestety w najwyższych pakietach wyposażenie skóra jest "obowiązkowa" :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK, z tyłu znowu jakby trochę za mało miejsca. Tylna kanapa wygodna, ale bez szału
4,0
Wyciszenie
Na pewno lepiej niż przed "liftem". W sumie jest OK
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po odebraniu z salonu palił 9l i byłem trochę zawiedziony, teraz po kilku trasach spadło do 8,2, może ja się nauczyłem nim jeździć a może te silniki też się "dociera". Byłoby 7,8, bo zawsze mam taką średnią po zresetowaniu, dopóki nie ruszy automatyczne wypalanie DPF-u i spalanie nie skoczy na 8,5 żeby potem spaść do średniej 8,2. To najbardziej irytująca cecha tego auta
4,0
Stosunek jakość/cena
Ponad 170 tyś. za max wyposażenie, w tym rewelacyjne adaptacyjne lampy przód, napęd 4x4, podgrzewane fotele tył/przód, nagłośnienie BOSE,Head Up Display itp. itd. Nie można dokupić elektrycznej tylnej klapy czy kamery 360 bo po prostu Mazda tego nie oferuje. W tej wersji materiały wnętrza są OK, na moje oko lepsze niż u konkurencji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie 17 tyś. km, 6 mc-cy, zero usterek. Fabrycznie uszkodzona felga, reklamacja nie uznana przez Mazdę, bo wróciłem dopiero po kilku dniach. Trochę niesmak, ale to wina dealera a nie samego auta
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016