Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016

Lukasz, 7 lat temu
Silnik 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : zle działający system MZD , kiepska kamera cofania, niskiej rozdzielczosci wyswietlacz
Inne : system Bose beznadziejny, przy głośniejszym słuchaniu muzyki tapicerki w drzwiach pracuja, lusterka drżą, galka regulacji lusterek jest bardzo hałaśliwa
4,0
Całokształt
Model 2017, odebrany zimą 2016. Nie brałem pod uwagę żadnego produktu z grupy VAG, zupełnie mnie te auta nie interesują. Mazda przekonała mnie przedewszystkim stylistyką, przystępną ceną za produkt dobrze wyposażony, gdzie u konkurencji należy słono płacić za dodatki. Brałem pod uwagę Volvo XC60, Mercedesa CLA shotingbrake, lexusa IS. A Mazda wygrała. Auto z zewnątrz urzekające, w pierwszym kontakcie robi bardzo pozytywne wrażenie, ale te niedopracowane drobnostki psują całokształt auta, mam tutaj na myśli wyciszenie, system MZD Connect który z produktami apple współpracuje w 40%, nie działa wybieranie głosowe, nie działa opcja na kierownicy dzwonienia, to jest absurd żeby samochód za 150 tyś zł miał z tym problemy z telefonem ktory jest najpopularniejszym telefonem na swiecie, jakość wyświetlacza i kamery cofania też jest kiepska - w dobie 21 wieku i technologii kamer w wysokich rozdzielczościach to powinna byc kamera HD. Kolejna bardzo irytująca rzecz, zestaw Bose, nie powala, a przy głośności powyżej 25 kresek, tapicerka drzwi pracuje, lusterka drżą, a gałka do regulacji lusterek okropnie hałasuje, momentami mam ochotę ją wyrwać, bo słuchanie muzyki w aucie to męczarnia - zero przyjemnosci i sprawdzcie to w swoich Mazdach jest to bardzo powszechne zjawisko, nie przy kazdym utworze to slychac ale wystarczy wlozyc plyte Stinga. Kolejna rzecz to klapa silnika, zastosowanie tam metalowego pręta w takim aucie to rowniez absurd. Klapa bagażnika nie jest elektryczna, przeżyłem to, chociaż to jest juz dostepne nawet w Astrze czy Octavii, kolejna rzecz - klapa bagażnika nie zawsze się domyka. Auto jest słabo wyciszone, nie jestem zadowolony. Przy wyższych prędkościach mimo zastosowania podwójnych szyb i nowych uszczelek i tak jest halas. Brak klimatyzowanego schowka! W starej Hondzie miałem taką pierdołę. Brak podgrzewanych dyszy spryskiwaczy, brak czujnika płynu do spryskiwaczy, plastiki przy podszybiu przedniej szyby to również smiech na sali, zbiornik na płyn do spryskiwaczy, trzyma się tak jakby chciał odpaść, większego tańszego badziewnego plastiku nie widziałem. Mam wrażenie że gdy zaleje pod korek to się urwie. Kierownica po 5000 tys km błyszczy się jakby miała już około 20 tys km, skora zastosowana do jej wykonania jest tak delikatne że jest cała porysowana, myślę że na przeglądzie zgłoszę to w serwisie i będę domagał się wymiany na nową, uważam że to jest niedopuszczalne. Denerwuje mnie rowniez system dostepu i blokowania auta, wystarczy ze wysiąde z auta probujac obejsc je i dostac sie do drzwi od strony pasazera, system ten zamyka auto...za kazdym razem gdy probujesz sie dostac na druga strone auta musisz otwierac zamek ponownie!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest świetny 2.5 litra bez zadnej turbiny jestem przekonany ze to jest najwiekszy atut tego auta, znam osoby ktore jezdza wersjami przedliftowymi i maja przejechane po 100 -150 tys km i silnik jest bezawaryjny nic zlego sie nie dzieje, nie uznaje dieslów,
5,0
Skrzynia biegów
skrzynia automatyczna jest świetna... nie mam do czego się przyczepić, łopatki w standardzie , ale nigdy z tego nie korzystam
5,0
Układ jezdny
auto prowadzi się wyśmienicie, został wprowadzony jakiś nowy system przechyłów G vectoring, chociaż ja tego zupełnie nie odczuwam... kiepskie hamulce, strasznie male tarcze hamulcowe jak na taka kobyłe, hałaśliwe opony ktore otrzymujemy od dealera mazdy
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność jest w porządku, bez kamery cofania i czujników było by zle... przednie słupki przysłaniają czasem widok na zakrętach
5,0
Ergonomia
całe rozmieszczenie przycisków jest bardzo ergonomiczne i przemyslane, mam zastrzeżenia jak wcześniej wspomniałem do systemu który nie współpracuje jak należy z iPhonem, to jest skandal że system mazdy nie został dopracowany z najbardziej znanym telefonem na świecie, wiekszosci opcji najnormalniej nie dziala. Glupi Golf czy Astra , Corsa nie ma z tym problemu a Mazda to zaniedbała
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
tutaj nie mam do czego się przyczepić, jedynie do kratki wentylacyjnej w srodkowym panelu mam wrazenie ze przy wyzszych obrotach hałasuje
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeni dla kierowcy i pasazera z przodu nie brakuje, z tyłu wg mnie jest ok, chociaż mnie tak kwestia az tak nie interesowała
3,0
Wyciszenie
wyciszenie mimo że zostały wprowadzone podwojne szyby, halas przy wietrznej pogodzie, przy wyzszych predkosciach okolo 140km/h jest glosno, zastanawiam sie nad wyciszeniem auta
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spodziewalem sie ze auto bedzie swoje palic, gdybym chcial oszczedzac na paliwie kupilbym yarisa albo aurisa hybryde... 85% jezdze po miescie, teraz srednie spalanie to 9.5 litra trasa znacznie nizej , przy spokojnej jezdzie potrafie zejsc ponizej 6 litrow ! ale wtedy wleke sie 90-100km/h na tempomacie. zima za to w miescie potrafi spokojnie pic 12-13 litrow
4,0
Stosunek jakość/cena
gdyby nie te wyzej wymienione *******y bo tak moge to nazwac , auto byloby doskonale
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic sie nie dzieje, procz irytujacej galki do regulacji lusterek ktora brzeczy i halasuje sluchajac muzyki, zglaszalem to juz raz ale nie zostalo wyeliminowane,
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016