Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016
ciecierro,
7 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
8 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Silnik i Komfort z jazdy:)
4,0
Całokształt
Niestety są wady, system mazdaConnest kiepski-oferuje niewiele, maska przy nieodpowiednim wietrze i sporych prędkościach faluje.
Pozytywnie wykończenie, ergonomia, HUD, wrażenia z jazdy!
Wrażenia
5,0
Silnik
TO jest główny atut auta! Przyjemna praca silnika wraz z dozą dynamiki.
5,0
Skrzynia biegów
TO jest jeszcze większy atut niż silnik:) Przełożenia, zestrojenie i sportowe krótkie przeskoki między biegami dają miłe doznania
5,0
Układ jezdny
Autko wydaje się kleić do drogi. Kierownica czule przekazuje każdy ruch na koła samochodu. Wymaga to nieustannej uwagi i zaangażowania kierowcy podczas jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
Słupek A nieco przysłania pola ale to w każdym aucie jest podobnie. mimo 4,8m długości nawet żona czuje sie w niem komfortowo, dzięki kamerze cofania i czujnikom oraz systemom przeciwkolizyjnym
4,0
Ergonomia
PRAWIE IDEAŁ, jednak niedokońca! Przycisk do dzwonienia przy kierownicy uruchamia tylko listę kontaktów a nie pozwala na wybranie numeru. Angażuje lewą rękę do uruchomienia listy ostatnich połączeń ale prawą dłonią trzeba zatwierdzić kontakt klikając pokrętło na konsoli środkowej. Ustawianie i obsługa tempomatu również nie jest 100% ergonomiczna :/ Szczegóły ale jednak
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Siedzenia grzeją, kierownica grzeje ale na godzinie 2-4 i 8-10, wentylacja grzeje jednak czasem wrażenie jest ze przy 21 stopniach jest za zimno a przy 21,5 za ciepło ;... czepiam się?
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy miejsca jest wystarczająco dużo, dla pasażerów jest sporo ale osobom nieco wyższym lub z dziecięcym fotelikiem może być ciasno zwłaszcza z tyłu
3,0
Wyciszenie
Na zimówkach przy najechaniu na pobocze lub piasek strasznie słychać odbijanie się grudek o nadkola, na letnich jest to dużo mniej słyszalne. Poza tym przy wyższych prędkościach szum jest spory.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasach spalanie jest bardzo dobre, w mieście nie wiem bo niewiele jeżdżę po miastach- i to na zimówkach. Zobaczymy czy wynik się poprawi na letnich 19"?
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena 123 tys. za takie auto jest chyba adekwatna, Estetycznie piękne auto, serce-silnik bez turbiny wolnossący powinien być bezawaryjny ale to zobaczymy, reszta w postaci kilku asystentów poprawiających bezpieczeństwo i komfort warta swojej ceny ( żona to potwierdzi)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
System mazda connect musi zostać zaktualizowany i najlepiej połączony z apple i androidem aby nabrał większej funkcjonalności. Wyciszenie do poprawy, Klapa bagarznika sporadycznie sie niedomyka ( na mrozach częsciej).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
[l/100km]