Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 II Sedan

Cezary, 15 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : (+)Silnik o dobrej kulturze pracy (-)Brak \"ciepła\" w wykończeniu wnętrza samochodu, spodowana nieprzyjaznymi w wyglądzie i dotyku plastikami. Prostota typu IKEA - dobra funkcjonalność mało polotu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Serwis miał trudności z identyfikacją usterki silnika (podobno wymieniony został wsryskiwacz)
Inne
4,0
Całokształt
Samochód z uznaną niezawodnością, o sportowym ładnym wyglądze, rzadko spotykany na ulicach, funkcjonalny, rodzinny. I \"niekradziejny\".
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dobrze pracuje w zakresie niskich obrotów. Bez przyśpieszania można jechać ze stałą prędkością ok.1500 obr.min. Zaskakująco szybko silnik nagrzewa się do nominalnej temperatury - w lato po ok.1,5 km, np. 2 razy szybciej niż np w peugeot 407 (po ponad 3 km). Stwierdziłem nigdzie wcześniej nie opisywane zjawisko, że podczas jazdy w górach hamowanie silnikiem jest mniej skuteczne niż w innych samochodach z dieslami. Nie wiem czy przyczyną jest niska kompresja 1:15,7.
5,0
Skrzynia biegów
Na początku dość ciasno (ale i przecyzyjnie)chodziły biegi, ale powoli przełączanie przechodzi z pasowania ścisłego na suwliwe.
5,0
Układ jezdny
Może zbyt lekko chodzi kierownica przy jeździe z większą prędkością. Trochę też \"głupieje\" układ kierowniczy przy jeździe z dużą prędkością, lekko skręconymi kołami i dodawaniem lub ujmowaniem gazu; nie wiem czy jest to kwestia tylko nad/podsterowności.
Komfort
4,0
Widoczność
Poprawna, najgorsza do tyłu, ale zamontowane są czujniki cofania. Chociaż domontowane czujnki nie sygnalizują w głośnikach prawej lub lewej strony i nie wyciszają radia
5,0
Ergonomia
Dość twarde, niskie siedzenia ale na dłuższych trasach bez zarzutu. Dobre podparcie lędźwiowe, w peugeotach tragedia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Sprawdzona w upałach. Obsługa wentylacji i klimy logiczna i prosta. Z opinią o ogrzewaniu poczekam do zimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w autach tej klasy. Dobrze rozłożone proporcje przód-tył-bagażnik. Jak kto lubi. Np. w skodzie superb zbyt dużo miejsca jest z tyłu a w P.407 zbyt mało.
4,0
Wyciszenie
Dobre, ale mogłoby być lepsze - słychać hałas kól (z nadkoli).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno powiedzieć bo komputer trochę zawyża. Na trasie Warszawa-Zakopane-Warszawa (na jednym baku)równo 900 km komputer pokazał spalanie 6,7, a na stacji przy wlewaniu pod korek wyszło 6,22 l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód z 2008 z upustem 10.000zł + czujnik cofania
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 4 kkm jeszcze nie stwierdziłem
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 2000 km silnik drastycznie stracił moc. W serwisie powiedzieli, że to wtryskiwacz. Czwórka więc dana na zapas choć naprawa trwała tydzień.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 II Sedan