Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 II Kombi

szej hulud, 12 lat temu
Silnik 2.2 MZR-CD 185KM 136kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 64 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 II Kombi 2.2 MZR-CD 185KM 136kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
3,69
12% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Niesamowity wygląd wersji sport kombi w kolorze czerwonym.
3,0
Całokształt
Samochód jest przepiękny z zewnątrz (wersja sport) - czerwony, koła 18, relingi z matowanego aluminium, sportowy przedni zderzak i mały spojler na klapie. Z zewnątrz absolutny numer 1 wśród kombi. Ma wygląd a la ferrari. Reszta trochę gorzej - szczegóły w poszczególnych kategoriach. Znakomite audio Bose - odkrywasz stare kawałki na nowo.
Wrażenia
3,0
Silnik
Niby 400 Nm, ale trudno je wydobyć. Silnik trzeba mocno kręcić, dodatkowo lepiej kiedy jest dobrze rozgrzany. Słaby dół. Nie czuć, że samochód ma 8,5 do setki. Spalanie OK, jak to diesel. Dziś odpalałem przy minus 16 stopniach - odpalił i pracował jak przy plus 20 C. Ma łańcuch, więc odpada wymiana rozrządu. Z drugiej strony te 400 Nm, to za dużo na przednią oś - na zimowych oponach zrywa przyczepność jeszcze na trójce.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia rewelacja - chodzi identycznie jak w poprzedniej 6 MPS, a to ogromny komplement.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo dobre jak te gabaryty i masę - jedzie jak po sznurku, łatwo wyczuć i kontrolować.
Komfort
3,0
Widoczność
Przodu nie widać, przednie słupki dość szerokie, ale największy dramat jest przy cofaniu. Wersja sport (którą jeżdżę) ma przyciemniane tylne szyby - w połączeniu z fantazyjnym tyłem i wysoką linią okien powoduje to cofanie \"na instynkt\" kiedy zapadnie zmrok. Czujniki niewiele pomagają. Duże boczne lusterka z RVM - monitorują martwe pole, ale mają jedną zajebistą rzecz - kiedy jedziesz autostradą, to krótkim mrugnięciem sygnalizują zbliżanie się pojazdu o dużej przewadze prędkości już z odległości 200 - 300 metrów. Niesamowite, nie da się wyskoczyć na lewy pas prosto pod pędzące Audi/BMW.
2,0
Ergonomia
Regres w porównaniu do poprzedniej wersji 6. Np. jak słuchać radia przy wyłączonym silniku (wersja ze start button)? Jak szybko zmienić kawałek lub stację z kierownicy bez wchodzenia w menu na wyświetlaczu? Nie da się. Nielogiczne klawisze, konsola przypomina tanią chińską wieżę stereo z supermarketu. Nie umywa się do Volvo. Masa elementów z poprzedniej generacji 6. Siedzenia powinny być wygodniejsze za 140 tys PLN brutto.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Normalnie jak we współczesnym samochodzie, plus za podgrzewaną przednią szybę, ale minus za dziwne tryby pracy klimatyzacji - mam wrażenie, że samochód sam określa, kiedy wybrać tryb \"eco AC\" i sam zmienia ustawienia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód bardzo dobrze, tył bardzo dobrze, bagażnik bardzo dobrze.
4,0
Wyciszenie
Jest głośniejszy niż Volvo, którym jeździłem. Może to przez wydech wersji sport? Ale ogólnie dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto 9-10, trasa około 6. Normalnie jak to w dieslu tej wielkości.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nowy jest za drogi, używany wygląda trochę lepiej, ,więc lepiej pojeździć dłużej. Japończyki się nie psują.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Filtr powietrza z całą obudową wpada w wibracje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystko OK.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 MZR-CD 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 II Kombi 2.2 MZR-CD 185KM 136kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 II Kombi