Przede wszystkim bezawaryjne i tanie w eksploatacji auto, dające dużo przyjemności z jazdy, przestronne i wygodne. Skóra, podgrzewane fotele, doświetlanie zakrętów itp.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mimo niewygórowanej mocy dobrze radzi sobie z tym lekkim kombiakiem. Przyspieszenie wystarczające do sprawnego wyprzedzania, rzadko zmusza do redukcji biegu.
4,0
Skrzynia biegów
Nie narzekam, sprawnie wchodzą biegi, pomimo znacznego już przebiegu.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze prowadzi się to auto. Zawieszenie z układem kierowniczym współdziała bardzo dobrze Pewne prowadzenie w szybkich zakrętach. Na minus trzeba zapisać dużą twardość, szczególnie dotkliwą przy najechaniu na poprzeczną przeszkodę, próg itp.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam problemu mimo prawie 190 cm wzrostu. Przeszkadza trochę lusterko wsteczne ale jest zamocowane na podwójnym przegubie co umożliwia poprawne ustawienie.
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klimatyzacja wydajna. Minus za brak nawiewów na tylne siedzenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę odpowiednia wielkość nawet dla 5 osób, niestety środkowe oparcie na tylnej kanapie twarde.
4,0
Wyciszenie
Jest poprawnie ale nie doskonale.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty użytkowania znikome! Regularny serwis w granicach 800-1000zł (autoryzowany serwis). Przy przebiegu ponad 210 tys. tylko wymiana łożyska przedniego koła ok150 tys km i akumulator po 3 latach. Trasa z Belgii do Polski 1200km średnie spalanie 5,0.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niskie koszty eksploatacji i paliwa są najlepszą rekomendacją do zakupu, pod warunkiem regularnego serwisowania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Parowanie tylnych lamp. Wymieniono jedną na gwarancji ale ponownie paruje. Obecnie parowanie Mazda Polska wyłączyła ta usterkę z gwarancji. Nie ma korozji poza kilkoma śrubami, blachy OK. Drobne bicie tarcz, zniknęło po przetoczeniu na samochodzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko łożysko i akumulator to jest nic przy takim przebiegu. Przy ok 155 tys odezwał się DPF ale na skutek jazd po 2-3 km w nowym miejscu pracy. DPF trzykrotnie wypalany w ASO bez dłuższej poprawy. Dopiero czyszczenie chemiczne w podwrocławskim serwisie (Siechnice) dało długotrwały efekt i zmiana stylu jazdy. Od roku lampka kontrolna nie zapala się , DPF ciągle ten sam. Co czwarte tankowanie dolewka specyfiku (za 8 Euro butelka 0.5l starcza na 5 tankowań)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
[l/100km]