Ładna ale i funkcjonalne auto rodzinne, ekonomiczne i niezawodne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobrze radzi sobie nawet z w pełni załadowanym autem, stosunkowo cichy i elastyczny.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam żadnych zastrzeżeń do skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny trochę twardy. Po zmianie felg na 17' znacznie bardziej komfortowo a na 16 całkiem fajnie. W pełni kontrolowalny tor jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Jestem wysoki (190) więc lusterko i panel światło czuły trochę zasłania przestrzeń z prawej strony (pasażera) Uwaga: jest zamocowane na podwójnym przegubie więc można podnieść do góry!. Z pozostałymi kierunkami nie ma problemu.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką intuicyjnie i prosto, jak w niemieckich autach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mimo wymiany filtrów wnętrze potrafi zaparować i konieczne użycie klimatyzacji. Podgrzewane fotele tylko z przodu stąd płeć żeńska na tylnej kanapie potrafi zimą narzekać. Tylne lampy potrafią zaparować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest naprawdę dosyć zarówno z przodu jak i z tyłu. Tylko Superb oferuje więcej.
4,0
Wyciszenie
Ja nie narzekam a głuchy nie jestem. System Bose sprawuje się słabo mimo subufera. Większość pasażerów chwali wyciszenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty przeglądów poniżej 1 tys. Spalanie bardzo niskie. Rekord to 1200 km na jednym zbiorniku z Belgi do Polski przy średniej z postojami ponad 100km/h i to przy 4 osobach i bagażem. Napraw bardzo mało ale oryginalne części drogie. Tarcze klocki umiarkowane ceny. Na ogół nie kupuję u Dealera. Róznica w zużyciu paliwa między 18 a 16' oponą jeden litr!
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto 2 letnie kupione na gwarancji za ok 55 tys plus opłaty z Niemiec (wersja premium) więc to super stosunek cena/jakość.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Napisałem doskonale bo nie było dużo, łożyska przednie przy stanie 180 tys.; bicie tarcz przednich (zniknęło po przetoczeniu na samochodzie) akumulator wymieniony po 3 latach za 450 zł na Modlińskiej (Varta) innych napraw nie było.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Filtr DPF zatykał się pierwszy raz po 150 tys. na skutek jazd po 1-2 km Kilkakrotnie ponawiało się po kilku tys. Wypalanie serwisowe nie sprawdza się na długo. Filtr poddany czyszczeniu chemicznemu z wyjęciem wkładu i ponownym zaspawaniu płaszcza (w Radwanicach - gwarancja dwa lata) Działa już 4 tys. Auto nigdy nie nawaliło w trasie/nie zostało unieruchomione.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
[l/100km]