Inne
: W sumie tego się spodziewałem - bezproblemowa eksploatacja, dobre osiągi, niskie koszty eksploatacji - po przygodach z samochodami francuskimi i niemieckimi zupełnie inny poziom jakości.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Delikatny lakier - mycie tylko w myjniach bezdotykowych.
5,0
Całokształt
Jedyne wady tego samochodu to
Wrażenia
5,0
Silnik
Nawet przy pełnym obciążeniu wyprzedzanie jest łatwe. W porównaniu z np. Mondeo 2.0 140KM nie odczuwa się efektu \"turbodziury\". Od 1500 o/min. przyspiesza nieźle, od 2000 o/min. wciska w fotel.
5,0
Skrzynia biegów
Do przebiegu około 10000km były małe problemy z wrzuceniem na dwójkę przy zimnym silniku. Teraz - idealnie.
5,0
Układ jezdny
Zarówno testy jak i własne odczucia potwierdzają opinię najlepiej prowadzącego się samochodu w klasie średniej (+Mondeo).
Komfort
4,0
Widoczność
Przedni słupek trochę ogranicza widoczność, ale daj poczucie bezpieczeństwa ;).
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie być powinno, dostęp do radia, schowki. Pozycja za kierownicą - możliwość precyzyjnego ustawienia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Webasto w zimie pomaga dogrzać silnik(wyposażenie standardowe). Klimatyzacja spełnia swoje zadanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ogólnie -
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny napraw - samochód na gwarancji - jedyne koszty - tarcze + klocki z przodu oryginalne - komplet około 1000zł. Przeglądy okresowe od 600 do 930zł (taniej niż u konkurencji, mimo obiegowej opinii o drogim serwisie Mazdy). Podczas eksploatacji jedyna rzecz, która się zepsuła to bezpiecznik od spryskiwaczy relektorów (w zimie podczas dużych opadów śniegu i mrozu).
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ponad 2 lata eksploatacji, 83000km - usterek brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
[l/100km]