Co mnie skłoniło do zakupu: sportowy charkter silnika i zawieszenia, ciekawa stylistyka nadwozia, legendarna niezawodność, dobre wyposażenie, cena do 50.000zł. Wersja Exclusive Sport koła 17 i podwójny wydech. Kupiłem w niemieckim salonie - bo w polsce same diesle, jako auto trzy letnie z przebiegiem 70t.km. Po roku stwierdzam: satysfakcjonuje mnie w 100%. O usterkach trudno mówić bo jest jeszcze w miarę młody. Zużycie paliwa wg mnie jest bez zastrzeżeń - 9L średnio miasto/trasa to przyzwoity wynik. Osiągi wystarczające w 100%. Komfort podróży i jakość wykonania wnętrza jest bardzo dobra, pomimo wieku wnętrze wygląda jak nowe. Przkład: w VW Pasacie kolegi przy tym przebegu plastyki się łuszczą i wygladają jakby miały 300tys.km. Przestrzeń zachwyca każdego kto w nim zasiądzie. A frajda z jazdy jest ogromna. Jest mi bardzo żal tych co kupują Diesle, nie czytają instrukcji, oszczędzają na paliwie, rozwalają silniki i się dziwią, że gwarancja tego nie obejmuje. Ale z drugiej strony rozumem też podejscie do formuły auto służbowe - to przecież nie moje i nie muszę o niego dbać - firma zapłaci za moją głupotę, i można w niego lać każde g..... Ja od roku leję dobre paliwo tzn. dobre stacje i co drugie tankowanie to Verva czy Ultimate. Do Pana co jest zawiedziony: Chłopie masz 100tysięcy i kupujesz diesla to chyba naprawdę w motoryzacją masz tyle wspólnego co ja z planetą mars. Naprawdę przestaję rozumieć zakupy nowoczesnych Diesli ciągłe narzekania na pęknięte głowice, zapychajace się DPF, psującymi się turbinami i ciągłymi problemami z wtryskami, mam benzynę i mam to wszystko gdzieś ...:) Dbam o sprzęgło i leję dobrą benzynę i śmigam bez stresu gdzie popadnie. DLA MNIE AUTO WZOROWE + + POLECAM + + Ocena MAX+++
Wrażenia
5,0
Silnik
cicho i bezszelestnie od samego dołu ciągnie równo - przestaję rozumieć ludzi którzy kupują diesle.
5,0
Skrzynia biegów
bez zgrzytów zestroona równa - auto rusza bez gazu więc pewnie amator szybko spali sprzęgło.
5,0
Układ jezdny
PRZYKLEJONA do drogi, każdy zakręt z wielką frajdą, do uzytku na codzień to może nawet na miasto trochę za twardy.
Komfort
5,0
Widoczność
daję ocene maksa bo w aucie czuję się jak w bolidzie ale lusterka mogły by być większe, mają one ładny kształt więc coś za coś.
4,0
Ergonomia
Wszystko jasne i czytelne, bez zastanawiania się co do czego służy i gdzie jest, z małym minusem za wskaźnik komputera, trochę upierdliwa obsługa wskazan zużycia paliwa. No i może trochę za czerwono ale to w końcu wersja Exclusive Sport.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Absolutnie bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze - porównywalnie jak w tej klasie za to z tyłu SZOK - miejsca dwa razy więcej niż się spodziewalem, tylna kanapa wygodna i miejsca na nogi jak w s-klasie
4,0
Wyciszenie
Auto prawie doskonale gdyby nie ten parametr, nadal mazda musi pracować nad wyciszeniem - ale to standard w japońcach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To pytanie nie pasuje do tego modelu - kupiłem go aby pośmigać fajnym autem więc nie myślalem o ekonomiczności ale i tak zużycie paliwa średnio 9L miasto/trasa nie jest szokiem na stacji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Całokształt - DOSKONALE!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic, nic, nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ZERO, ZERO
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 147KM 108kW
[l/100km]