Zawieszenie
: Trzyma się drogi jak czteronapędowiec. Rzadkie połączenie komfortu i trakcji
5,0
Całokształt
Zupełnie bez jakichkolwiek emocji podchodzę do oceny tego samochodu. Wybierałem auto z tego segmentu dość długo i jest to moim zdaniem najlepszy wybór. Przy czytaniu gazet motoryzacyjnych proszę pamiętać, że mają one najczęściej rodowód niemiecki...
Zewnętrznie samochód wygląda naprawdę przepięknie i robi wrażenie na kobietach, a 2 rury z tyłu z kolei robią wrażenie na facetach :-))
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik benzynowy jest doskonały i ma opinię całkowicie bezawaryjnego. Żwawy, szybko wchodzący na obroty z wyczuwalnym dodatkowym kopem ponad 3750 obr. (zmienne fazy zaworów i kanałów dolotowych). Cichy kiedy trzeba i z fajnym klangiem przy ostrej jeździe. Na jałowych obrotach kompletnie niewyczuwalny ani niesłyszalny.
5,0
Skrzynia biegów
6-cio biegowa - doskonały pomysł. Na początku biegi wchodziły ciężko, ale po przejechaniu 1500 km wszystko jest teraz ok. Spokojnie można przyspieszać na 6 tym przy szybkiej jeździe.
5,0
Układ jezdny
Bardzo długie trasy pokonuje się bez zmęczenia (jak w Omedze) ale za to zdecydowanie Mazda dużo lepiej trzyma się drogi. Samochód naprawdę bardzo precyzyjnie się prowadzi i zapewnia dobre "czucie". Elektryczne wspomaganie jest doskonałe. Droga hamowania bardzo krótka, ESP interweniuje kiedy trzeba, natomiast moim zdaniem kontrola trakcji przy ostrym starcie i jednoczesnym skręcie działa nieco za wcześnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Aktualnie chyba wszystkie projektowane auta z góry zakładają użycie czujników, ale z opinii motoryzacyjnych dziennikarzy Mazda ze swojego segmentu zapewnia najlepsza widoczność.
5,0
Ergonomia
Tutaj Mazda jest niedościgniona. Wszystko jest przemyślane, intuicyjne i idiotoodporne. Można z poziomu kierownicy sterować klimatyzacją. Wszystko w kabinie jest rozmieszczone tak jak trzeba, dopasowane do ręki czy palców. Dodatkowo sygnał dźwiękowy potwierdza włączenie czegokolwiek. Jest też alarm przekroczenia zaprogramowanej prędkości - fajna sprawa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna i dość cicha, chętnie przełączająca się w tryb Eco. Automat steruje też w przemyślany sposób kierunkiem nawiewu. Klimatyzacja radzi sobie bez problemu w sytuacji czarny lakier+ szczyt sezonu na południu Europy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tylko Mondeo jest nieco większe wg podanych wymiarów. W środku bardzo dużo miejsca, także dla tylnych pasażerów. Już nie muszę przesuwać do przodu swojego fotela jak wsiada ktoś słusznego wzrostu za mną. Bagażnik w kombi bardzo duży z szerokim rozstawem co jest dla mnie ważniejsze niż jego długość. Bardzo dobre materiały wykończenia i doskonałe ich spasowanie, ładny design całość może być wzorem dla innych firm
5,0
Wyciszenie
ciszej niż u konkurencji
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Napraw się nie spodziewam. Przeglądy - ceny jak wszędzie. Zużycie: agresywna jazda po mieście z masą korków do pokonania i z klimatyzacją 12.2. Nie da się więcej spalić. Na długiej trasie: przy 130 7.1, przy 150 8.2. Trasa Wrocław-Split (1300km) przy przepisowych prędkościach w Czechach, Austrii i Słowenii (110-130) i nieprzepisowych w Chorwacji średnia 7.7. Normalna jazda w mieście z korkami 10.1 Przed zakupem myślałem, że będzie więcej spalać, więc ok.
5,0
Stosunek jakość/cena
Takie wyposażenie oraz jakość wykonania naprawdę trudno znaleźć w tej cenie. Mazda stanowi poważną konkurencję dla innych marek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przejechane 5000 km, bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 147KM 108kW
[l/100km]