Przyjemny samochód, z wymagań które miałem przy zakupie wywiązuje się znakomicie. Przepiękny wygląd wraz z 18 calowymi felgami i i srebrnymi transparentnymi światłami z tyłu robi robotę. Zawsze jak wysiądę, to rzucam spojrzeniem za siebie ;) Wnętrze nie najgorzej wykonane,( w wersji sport) czarna konsola wraz z niebiesko-czerwonym podświetleniem zegarów to po prostu poezja. Konsola niby taki tam plastik, jednak świetnie znosi próbę czasu, wszystkie przyciski wyglądają jak nowe, jedynie po fotelach i kierownicy widać ślady zużycia. Lakier na samochodzie bardzo cienki, trzeba mieć oko na korozję, która potrafi sobie czasem wyskoczyć tu i ówdzie, najczęściej na drzwiach. Po zakupie miałem niestety trochę kłopotów z zawieszeniem i sprężarka klimatyzacji i chłodnica wyzionęły ducha, ale łączny koszt zamknął się w 1500 zł i odtąd zero problemów. Obsługa silnika sprowadza się do nalewania płynów i wymiany filtrów, nie pije grama oleju. Silnik z poprzedniej generacji jedynie lekko zmodyfikowany, dużo jeżdżę, spalanie mieści się w granicach rozsądku, koszty rekompensuje brak usterek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra jednostka, jak na "cywilną" osobówkę do przemieszczania się na co dzień daje radę, to wszystko. Nie ma co oczekiwać sportowych emocji, ale do komfortowego wyprzedzania wystarczy. 3350 rpm przy 140 km/h Daję 5 za niezawodność motoru, której oczekiwałem.
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie pracuje bez zarzutu i jest całkiem zgrana z samochodem, jednak sporadycznie zdarzy jej się "wypluć" bieg 2 lub 3. Nie wiem czym jest to spowodowane, wymieniałem profilaktycznie olej, ale nie pomogło.
5,0
Układ jezdny
Element dający mi najwięcej frajdy z jazdy w tym samochodzie. Jest precyzyjny, a zawieszenie świetnie zachowuje się na zakrętach.
3,0
Karoseria
Jest przepiękna, ale rdzewieje. Mój egzemplarz póki co całkiem nieźle się trzyma, ale wiem, że w tym modelu to tylko kwestia czasu aż coś wyskoczy. Podwozie mam kompletnie zabezpieczone, wiec nie ma dramatu.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylna szyba zapewnia trochę słabą widoczność, poza tym jest w porządku.
5,0
Ergonomia
Jest tego trochę, ale wszystko znajduje się tam gdzie bym tego oczekiwał. Jedynie obsługa radia mogłaby być trochę łatwiejsza, lecz to szczegół.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zupełności wystarczające, nie jest to poziom Niemców z tych lat, ale daje radę i spełnia swoją funkcję.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogrom miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu nikt nie będzie narzekał. Wielki bagażnik z masą schowków, gniazdem ładowania i zaczepami na siatki.
3,0
Wyciszenie
Można było bardziej się postarać. Jak na mój gust jest znośnie, ale tylko do 120 km/h. Później trzeba podnosić głos lub podgłaśniać muzykę. Za to na postoju z włączonym silnikiem cisza jak makiem zasiał.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mogło być lepiej, jednak nie narzekam. 8.5 litra w cyklu mieszanym 50/50 autostrada/miasto. Jak na starą benzynową konstrukcję 2.0 zamyka się w granicach rozsądku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Faktycznie trzeba uważać na korozję, jednak Mazdy trzymają cenę wyżej od Niemieckich konkurentów. Samochód nawet po latach wciąż super się prezentuje i mimo, że nie dostarcza niezapomnianych wrażeń to na pewno nie jest nudny. Jeździłem BMW 3 z tego samego rocznika również z benzyniakiem 2.0 i tam odczuwałem zdecydowanie mniej frajdy. Samochód wart swojej ceny oszczędza czas i pieniądze właściciela trwałością jeśli tylko się o niego dba i leje dobry olej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sprężarka klimatyzacji i chłodnica (900 zł), (specjalista od klimy mówił, że to wcześniejszy nieprofesjonalny serwis wykończył układ) prawe łożysko (wymienione oba = 400 zł) i używany prawy wahacz dolny z wymianą (200 zł) zaraz po zakupie, odtąd po zrobieniu wszystkiego zero problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 155KM 114kW
[l/100km]