atrakcyjny wygląd pomimo upływu czasu, dobra jednostka napędowa, umiarkowany apetyt na paliwo, bardzo dobre właściwości jezdne
Wrażenia
4,0
Silnik
na łańcuchu, nie bierze oleju jak u Niemców wystarczający moment obrotowy, lubi wysokie obroty fajnie się zbiera na trójeczce...
4,0
Skrzynia biegów
Mnie osobiście irytuje wsteczny, często trzeba poprawiać no ale to przypadłość Japończyków w civicu też tak było a poza tym to wszystko ok.
5,0
Układ jezdny
Nie jest to Focus ale prowadzi się pewnie, dobrze trzyma na zakrętach czego chcieć więcej...
3,0
Karoseria
Tu to chyba najsłabszy punkt Mazdy , słaby lakier, delikatny i podatny na zarysowania, cienka blacha ale rudej nie ma i dziwią mnie obiegowe opinie
Komfort
4,0
Widoczność
Dla mnie wystarczająca może trochę większe lusterka mogły być ale czepiam się...
4,0
Ergonomia
W kabinie brakuje trochę schowków i kieszeni w tylnych drzwiach
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą szybko się nagrzewa, klimatyzacja robi swoje, filtr pyłkowy wymieniam dwa razy w roku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wygodne fotele, dużo miejsca dla pasażerów z tyłu, bagażnik wystarczający dla czteroosobowej rodziny
3,0
Wyciszenie
Tu zdecydowanie sporo do poprawy. W moim odczuciu to jest tak : ruch miejski i prędkości do 110-120 km/h bez uwag, głośno zaczyna się na autostradzie 140km/h i więcej, w kabinie głośno szczególnie dla pasażerów z tyłu
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na dwulitrowego benzyniaka to pali mniej od nowoczesnych ekologicznych litrówek:) np. w mieście 8-9 litrów a nie jak ecoboost 9-10 l
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo udane auto wystarczy regularna wymiana filtrów i oleju co rok i tyle... koszt poza ASO to 500-600 zł jak na auto tej klasy uważam że jest tani w utrzymaniu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wymieniłem rolkę napinacza paska klinowego koszt trzy stówki z robotą :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie ma turbo ma usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 155KM 114kW
[l/100km]