Zawieszenie
: Auto świetnie się trzyma i jest przewidywalne.
4,0
Całokształt
Auto moim zdaniem bardzo udane. Bardzo ładne (kwestia gustu), o dynamicznej linii, bardzo niskie - siedzi się na ziemi, jak w aucie sportowym, z mnóstwem miejsca w środku i sporym bagażnikiem. Nie wygląda jednak na takie duże jakie jest w rzeczywistości. To prawdziwy Japończyk. W niemieckich autach, szczególnie Premium - materiały są lepsze, ale tu są po prostu bardzo dobre, wystarczające. Za to sądzę że konstrukcyjnie i pod względem niezawodności auto powinno pobić VW i nawet Audi, nie wspominając o Fordzie, Oplu... i pseudojapońskich Toyotach, Nissanach itp.
Ja mogę się tylko przyczepić do tego, że Mazdzie brakuje nieco charakteru... ale według mnie w tej klasie ma go pod dostatkiem wyłącznie Alfa 159, BMW 3 i Lexus IS... Wszystkie droższe lub znacznie droższe, a Alfa do tego kapryśna i mimo świetnych materiałów - ze źle spasowanym wnętrzem (testowałem wersję za jakieś 150 k).
Wrażenia
4,0
Silnik
Największa zaleta silnika to cisza... jak na diesla. Inaczej niż w TDI, bliżej mu do diesla BMW. To mój pierwszy diesel... po przesiadce z Subaru na turbinie... więc dynamika nie powala :). Natomiast jestem pozytywnie zaskoczony. Silniczek radzi sobie, szczególnie w trasie. Ciągnie raczej dopiero od 2000 obr. ale płynnie rozwija moc, a turbodziura jest prawie niewyczuwalna. Z pewnością moduł / chip poprawiłby przebieg momentu, ale póki co... gwarancja :). Jak na 140 KM jest bardzo przyzwoicie.
5,0
Skrzynia biegów
Doskonała. Porównywalna z Audi, VW. Trzeba przyzwyczaić się do chaczącej 2-ki, ale można to zniwelować, nie wrzucając jej za szybko. Lepsza skrzynia jest tylko w BMW.
5,0
Układ jezdny
Dałem 5 bo auto świetnie się trzyma, jak na diesla z przednim napędem. Subaru z boxerem to to nie jest, ale daje radę! Przyczepiłbym się tylko do zbyt krótkiego skoku zawieszenia. Na równym jest jak w klasie wyższej. Na polskich drogach jednak potrafi dobijać. Ciekawe jak z trwałością?
Komfort
4,0
Widoczność
Moje auto nie ma czujników parkowania ale daje radę. Widoczność jest wystarczająca we wszystkich kierunkach i są duże lusterka.
4,0
Ergonomia
Auto nie wygląda na aż tak duże, jak jest w środku. Więcej miejsca jest chyba tylko w Mondeo. Wszystko na swoim miejscu, duża regulacja zakresu kierownicy i foteli + podparcie lędźwi, mnóstwo miejsca z tyłu! Przeszkadzać mogą zbyt krótkie siedziska z przodu ale zdarzyło mi się już jechać przez 12h i nie było problemu z kręgosłupem, a w Foresterze bolał po 5-6h.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działają bardzo dobrze. Podczas deszczu szyby parują bez klimy... Daję na tryb auto i wszystko w 10s. wraca do normy, ale pierwszy raz się z tym spotkałem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 182 cm wzrostu i nawet nie chciałbym mieć więcej przestrzeni :). Jest bardzo wygodnie. Do ideału brakuje wspomnianych wyżej lepszych foteli z dłuższym siedziskiem.
5,0
Wyciszenie
Silnik słychać delikatnie w mieście na wolnych obrotach ale dźwięk nie jest absolutnie męczący. Byłem przyzwyczajony do boxera i zmienionego wydechu w Subaru... a tu dla mnie jest... cisza :). Porównywalnie do BMW 3. W trasie silnika nie słychać w ogóle przy jeździe stałą prędkością. Przy dodaniu gazu - nawet przyjemne brzmienie. Gang lepszy jest tylko w Alfie 159 diesel 170 KM.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa 7 l., miasto do 9 l. Średnio wychodzi mi pod 8 l. Dla mnie to bardzo dobry wynik, szczególnie, że jeżdżę dynamicznie i w warszawskich korkach. Wiem jednak że sa lepsi... W BMW 318d 143 KM na jeździe próbnej wyszło mi ponad 10 l... choć to podobno mistrz oszczędności... ale krótka trasa, korki... Wspomnianą Alfą w trasie długości 1000 km spalanie wyszło aż 9 l.
TDI palą do 1 l./100 km mniej od Mazdy... ale dla mnie to już nie ma takiego znaczenia... po 14 l./100 km w Subaraku :).
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepsze auto z dieslem w klasie do 100k pln. Dla mnie pod prawie każdym względem lepsze niż Insignia i Mondeo. Od Mazdy wolałbym BMW 3 (ale jest o jakieś 60k droższe). Zastanawiałem się również nad Accordem, który według mnie również ma sporo zalet, ale cena o 20k wyższa skutecznie mnie odstraszyła, poza tym w kombi (potrzebne do odliczenia pełnego VAT) była dziwna podłoga...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
10k km to żaden przebieg. Wszystko ok, tylko piszczy fotel kierowcy. Nie przeszkadza bardzo ale burzy poczucie doskonałości :). Muszę umówić się do serwisu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutnie nic :).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
[l/100km]