Byłoby doskonale gdy silnik miał lepszą dynamikę i mniejsze spalanie paliwa. Mając 140 KM pod maską czasem mam wrażenie, że tych koni wcale tam nie ma.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak na diesla bardzo cichy, słyszalny we wnętrzu auta dopiero ok. 150 km/h. Niestety na biegu jałowym zdarza się, że faluje (co moim zdaniem nie powinno mieć miejsca w silniku diesla) - w Fordzie tego nie było. Bardzo mała dynamika na 5 i 6 biegu poniżej 2000 obrotów, potem też nie lepiej. Szybkie wyprzedzanie tylko na biegach 3 i 4. Poprzednia wersja Mazdy 6 ma lepszy silnik diesla pod względem osiągów.
5,0
Skrzynia biegów
Bez uwag, wszystkie biegi wchodzą bardzo precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Bałem się, że będzie gorzej jak w Mondeo ale spotkała mnie miła niespodzianka - smochód jedzie jak po szynach. Moja wersja ma 18 calowe koła ale o dziwo jest duży komfort (jak na taki rozmiar kola)
Komfort
4,0
Widoczność
Czujniki z przodu i tyłu sprawiaja, że nie ma problemu z parkowaniem.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra dwustrefowa klimatyzacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie gorzej jak w moim poprzednim samochodzie - czyli doskonale.
4,0
Wyciszenie
hałas silnika słyszalny dopiero ok. 150 km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj pięta Achillesowa Mazdy. Najniższy wynik jaki udało mi się osiągnąć to 6,5 l/100 przy podróży nocą z prędkością niższą niż 110 km/h. Teraz po przejechaniu 10000 km w 2 miesiące komputer pokazuje średnie spalanie 7,9 l/100 - czyli moim zdaniem za dużo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 105 000,00 zł kupiłem nowe kompletnie wyposażone auto - wersja TOP z Niemiec - czyli moim zdaniem cena super..... no i podobno to "japoński Mercedes".
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak uwag poza wcześniej wspomnianym falowaniem na biegu jałowym - komputer nie pokazuje błędów i serwis rozklada ręce - twierdząc, że ten typ widocznie tak ma.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
[l/100km]