Karoseria
: Piękny design. Szczególnie przekonał żonę nie dała mi odejść z salonu. Co obecnie poruszam przy każdej kłótni jak nie chce mnie puścić na ryby.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Licznik 3 usterki w dwa lata
Przeniesienie napędu
: Skrzynia biegów
2,0
Całokształt
Jestem rozczarowany zakupem. Wcześniej miałem Hondę , którą tylko praktycznie serwisowałem przez 4 lata ( olej , filtry , płyny + przegub ). Mazda jest zaraz druga po żonie co do wydatków koszty napraw przez niecałe 3 lata 4200 zł.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie brakuje mocy i pomimo obciążeń nie czuć dodatkowej wagi. Można śmiało jechać na wakacje z bagażami.
1,0
Skrzynia biegów
Bieg pierwszy prawie nie mogłem wyrzucić a przerzucenie z jedynki na dwójkę prawie jak w Starze. Naprawa w ASO rozwiązała problem niestety moim kosztem.
4,0
Układ jezdny
radzi sobie dobrze z nierównościami. Samochód ma obecnie 4,5 roku i wymieniłem tylko końcówki drążków.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w planetarium.
4,0
Ergonomia
schowki tam gdzie trzeba , włączniki nie męczą i sa rozmieszczone dość intuicyjnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
na maksymalnym ustawieniu AC polecam czapkę. Co do grzania tylko włączać jak się ma młoda żonę . U mnie po 14 latach małżeństwa ustawiam 18,5 stopnia :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód nieźle a nie należę do maluchów 194cm. co do tyłu starsza córka siedzi za zoną bo narzeka na małą przestrzeń.
2,0
Wyciszenie
jako dwulatek cicho i przyjemnie . Po czterech latach plastiki zaczęły grać własne melodie . Radio na pół mocy i da się wytrzymać.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie należy do aut oszczędnych. Niestety koszty spalania w skali miesiąca przy około 2.400 km w porównaniu z Honda , którą wcześniej miałem wzrosły o ponad 100 zł.
2,0
Stosunek jakość/cena
Auto drogie przy zakupie za dwulatka wydałem 74 tys zł. W tej cenie mogłem wrócić do Hondy i byłbym szczęśliwszy. Dodając koszty jakie do tej pory wydałem . Odczucia jak po kontroli skarbówki. Niby w porządku a konto prawie puste. Zamierzam Autko sprzedać zaraz po wakacjach co do oczekiwanej sumy trochę się podłamuję bo ciężko będzie odsprzedać w dobrej cenie. Auto szybko leci na wartości. Rada dla kupujących \" Wy jedziecie po auto do salony a zona do warzywniaka \" .
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Plastiki - no to chyba ma każdy albo mam słuch za dobry. jak kupiłem było cicho jak w kościele po 2 latach i przejechaniu 74 tys km. niestety bez radia się nie da podróżować. trzeszczy jak w trabancie serwis zaproponował nowe zatrzaski i taśmy wygłuszające . Po podaniu ceny za usługę wole pogłaśniać radio.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem trzy razy problemy z licznikiem. Naprawa w ASO koszt łączny 1050 zł . Do tego na dodatek po zaledwie roku użytkowania skrzynia biegów chciała jeździć tylko na pierwszym biegu. W wyposażeniu standardowym powinien być siłacz do przerzucania z jedynki na dwójkę. W serwisie dowiedziałem się ,że w Mazdzie te właśnie biegi ciężko po jakimś czasie chodzą. Koszt naprawy 1800 zł. Wymiana sterownika lampy przedniej 450 zł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 MZR 170KM 125kW
[l/100km]